Wpis z mikrobloga

Pytam z ciekawości wszystkich, którzy tworzą w Autodesk Maya, 3ds Max albo Cinema4D. Ogólnie w każdym 3d sofcie,który jest niesamowicie drogi. Interesuje mnie jak to się stało,że korzystacie z tego konkretnego softa. Lecicie na licencji studenckiej? Zaczęliście się uczyć tego softa w pracy? Powiedzcie coś na ten temat. Bo dla takiego laika jak ja,który od kilku miesięcy siedzi w Blenderze zupełnym kosmosem jest wydać 10k na roczną licencję. A może zarabiacie na 3d I po prostu funkcje tych płatnych programów przemawiają do Was,żeby płacić za licencję i są warte swojej ceny?

#blender #maya #3dsmax #cinema4d #zbrush #grafika3d
  • 21
@s---k Zgodzę się, ale dużo tutaj zależy od tego jaki jest focus konkretnej osoby. W dziedzinie, która mnie interesuje blender, maya czy 3ds - to nie ma znaczenia. Wybierasz co chcesz i efekt jest ten sam. Blender jest od wszystkiego, czyli jest mocno średni do wszystkiego. No, ale rozumiem o co Ci chodzi.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@s---k: @asdfghjkl: @wlodi0412: szkoda że teraz coraz więcej pracodawców wymaga blendera, bo im szkoda hajsu. Niby są wersje indie mayi i maxa, ale żeby to było legalne to trzeba robić na dzieło lub b2b. W przypadku UoP już musi być pełna wersja 10x droższa. Btw jestem w szoku że widzę komentarze, które nie mają na celu spuszczania się nad blenderem (którego nienawidzę a ciągle ktoś próbuje mnie do niego
@nathaliekill Rozumiem ten punkt siedzenia. Dla mnie jedyna rzecz, za którą dażę wielka empatia blendera jest to, że jest za darmo. Pewnie gdyby nie był i kosztował tyle co reszta softów to nigdy nie odkryłbym swojej pasji do 3d. Wydaje mi się, że pozycja blendera to będą zawsze małe startupy albo firmy które zaczynały z blenderem i rozrosły się do jakiegoś większego rozmiaru. Pytanie też wzięło się z jakiejś takiej mojej chęci
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@wlodi0412: wersja indie maxa to 1600zl, mayi pewnie trochę tańsza nawet. Jak korzystasz z blendera to chyba prędzej siądzie ci maya. Ja nie lubię tych softów co mają miliard skrótów klawiszowych i drugiego miliarda rzeczy pod spacją jak np. Maya. Jestem starą dziadówą co lubi sobie poklikać w kobyle jaką jest max xd No i zupełnie jest inne workflow z modyfikatorami
Pytam z ciekawości wszystkich, którzy tworzą w Autodesk Maya, 3ds Max albo Cinema4D. Ogólnie w każdym 3d sofcie,który jest niesamowicie drogi. Interesuje mnie jak to się stało,że korzystacie z tego konkretnego softa. Lecicie na licencji studenckiej? Zaczęliście się uczyć tego softa w pracy? Powiedzcie coś na ten temat. Bo dla takiego laika jak ja,który od kilku miesięcy siedzi w Blenderze zupełnym kosmosem jest wydać 10k na roczną licencję. A może zarabiacie na
@wlodi0412: napisałem ścianę tekstu odpowiadając na pytanie "jakiego softu warto się uczyć" po czym się zreflektowałem, że nie o to pytałeś xD
Tak więc: używam 3ds Max, Maya i Houdini, bo nauczyłem się ich w pracy, poza Maxem, którego uczyłem się sam w domu jako mój pierwszy soft 3D, bo wtedy(~2004) nie było wielkiego wyboru, net niemal nie istniał więc nie było tutoriali, a do 3ds Maxa były książki Heliona, więc
Pan_Kielonek - @wlodi0412: napisałem ścianę tekstu odpowiadając na pytanie "jakiego s...

źródło: comment_1669263376GnT7fiEAYOaWfG07pOrZfU.jpg

Pobierz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pan_Kielonek: ja chyba jednak bardziej nienawidzę Blendera. W nim poddawałam się po pół godziny, a z Mayą miałam siłę walczyć :D widzę że kolega też korzysta z Houdini jak kolega wyżej, więc się powtórzę: co do nauki Houdini polecasz? ( ͡ ͜ʖ ͡)
@loczyn: polecisz coś do nauki Houdini? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@nathaliekill: Ja zawsze ucze się w boju, czyli najpierw musze coś zrobić/mam projekt a dopiero później szukam pomocy/tutoriala/czytam manual.

Słyszałem jednak ze spoko jest hipflask (jest teraz promo sam myslalem zeby kupic), gnomon ma kilka spoko ale bardziej pod enviro, rebelway podobno grubas ja akurat robilem u nich Nuke i uwazam ze top-notch towar.
Jeszcze kumple