Wpis z mikrobloga

Wiem że parę osób jeździ(ło) na Hondzie CMX 500 Rebel.

Chodzi mi po głowie jakiś nieduży, niedrogi motocykl, głównie do jazdy dookoła komina, plus jakiś weekendowy/urlopowy wypad solo.

No i w sumie wybór ograniczyłem do Royal Enfieldów i Hond CMX500/CL500, z nastawieniem na tę ostatnią, nowość 2023.

Silnik jak w małej Rebelce - i o to chciałbym zapytać. Jak się sprawdza? Faktycznie trzeba go wysoko kręcić z racji mniejszej pojemności i jest mniej elastyczny?

To ma być coś do jazdy z prędkościami 80-90km/h, czy przy takiej obroty są jeszcze w miarę niskie a silnik przyjemnie pracuje?


#motocykle #honda
  • 25
@jedzczarnekoty:

Faktycznie trzeba go wysoko kręcić z racji mniejszej pojemności i jest mniej elastyczny?

Jak każdą małą pojemność. Nie chcesz czegoś innego, np tridenta 660?

Na pewno po przesiadce z V2 zanudzisz się na r2 Hondy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie chcesz czegoś innego, np tridenta 660?


@PiotrFr: nie ten styl, no i silnik raczej z gatunku "jęcząca Japonka". A pamiętam sprzed lat że R2 Hondy/Kawasaki niejednokrotnie potrafiło udawać V2 przy dobrym wydechu. Tylko wiadomo - jak go słuchałem. Jeździłem na GS500, ER5, ale nie pamiętam wrażeń.

Co do nudów - chyba się starzeję bo praktycznie wystarcza mi skuter 125ccm ¯\_(ツ)_/¯ Ale małe kółeczka i pozycja za kierownicą nie nadają się
@PiotrFr: tak, scramblera, klasyka, coś w ten deseń. Początkowo planowałem RE 350ccm, to koło 25k kosztuje, wiadomo, coś się i tak nagnie. A po zobaczeniu nowości Hondy seduszko mocniej zabiło, tylko właśnie, pytanie czy się odnajdę z silnikiem R2.
Jeśli chodzi o charakterystykę to ten Royal pewnie byłby lepsze, bo ciągnie od spodu.
@jedzczarnekoty: Jest jeszcze Benelli Leoncino 500 Trail z tej klasy, ale ja pewnie tak jak Ty bym wybierał między Hondą a RE.
Royal dużo ładniejszy i bardziej klasyczny.
Honda też ma fajny styl, choć okropne niektóre elementy (wydech, szczególnie kolektor czy lampę przednią) no i nie ma jej jeszcze w salonach, może na wiosnę będzie, a Enfielda se możesz kupić już teraz czy tam w styczniu na wyprzedaży rocznika 2022.
Benelli Leoncino 500 Trail


@zongobongo: trochę za nowoczesny a za mało retro, przypomina mi BMW R1150/850R.

Zakup na wiosnę, także na wyprzedaże rocznika się raczej nie załapię. Jeśli chodzi o Royala to trochę właśnie obawiam się tych detali po latach - w salonie wyglądają pięknie, ale czuć że to jakby półka niżej. Co do Hondy wiem że za 10 lat będzie (chyba) działać tak samo. Przełączniki etc.
Faktycznie trzeba go wysoko kręcić z racji mniejszej pojemności i jest mniej elastyczny?


@jedzczarnekoty: mniejsza pojemność, mniejsza moc = chcesz #!$%@?ć musisz wyżej kręcić. Nie rozumiem za bardzo w czym problem? Wg. ciebie prawilna jazda to wyciąganie 40% mocy (80-90kmh) z litra? Bo jakbyś litra normalnie używał, na 80% mocy to byś sie zabił, prędkości rzędu 200kmh są b. niebezpieczne na drogach publicznych... Ludzie kupują te litry, z ponad 150KM, a
@vaneck: ej, jakiego litra, mam podesłać filmik "I will never buy a big touring bike again" pod którym pisałem autorowi że myślę podobnie? To nie moje klimaty.
Chodzi mi po prostu o to czy takim motocyklem można jeździć w zakresie 60-90 bez mieszania biegami. O #!$%@? nie ma mowy.
Chyba jazdy testowej jakimś 500ccm nic jednak nie zastąpi.
@jedzczarnekoty: dobrze prawisz, jazda testowa najlepsza. IMO przy nowoczesnym rzędowym 2 cylindrowcu musi się dać robić 60-90 bez wachlowania biegami. Testów na YT jeszcze nie ma ale na pewno się szybko pojawią, warto poczekać tym bardziej, że sezon i tak się skończył ¯\_(ツ)_/¯
@jedzczarnekoty też patrzyłem na RE na początek, ale po jazdach próbnych odpuściłem i wziąłem wspomnianego Benelli Leoncino Trail. Jestem mega zadowolony. Tak, nie typowy klasyk a raczej neoretro, ale na żywo mi się bardzo podoba (szczególnie wersję do chyba 2020 z czarnymi felgami i lagami). Można zmienić wydech na klasyczny stożek od Arrow (zrobiłem i jestem content). Zmieniłem dla estetyki kierunki i lusterka, a dla wygody wkład przedniej lampy i kurczę coś
@vaneck: ano, skuter zimuje w piwnicy, bo nie muszę się w popołudniowych korkach przebijać na działkę
@PiotrFr: o singlach Royala podobnie piszą, że mimo podobnej pojemności ładnie schodzą w dół.
@kucowaty_suchoklates: od nich to prędzej W800, ale jakoś wizualnie mi nie leży, no i cena nieco za wysoka
@persona-dafta: a co było nie tak z RE jeśli można spytać? Tego Benelli spróbuję gdzieś dotknąć na żywo i przymierzyć,