Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
#muzyka #koncert #muzykaklasyczna

Pamiętacie jak byliście w szkole i przyjeżdżał zespół i grał, ale tak edukacyjnie?

Tzn. był kawałek muzyki klasycznej i trochę komentarza co to w ogóle jest. Z różnych epok, różne style. Potem coś bardziej popularnego z hitów sprzed lat. Na koniec coś z obecnych hitów dla rozrywki, żeby każdy wyszedł z uśmiechem na ustach.

Bardzo dobrze to wspominam - człowiek i się czegoś nauczył i miło spędził czas. Teraz bardzo mi tego brakuje.

Niby mogę iść na koncert muzyki klasycznej - ale to nudy. Nie znam się na tym i siedzieć kilka godzin słuchania tego samego (jeden styl, jedna epoka), to nie dla mnie.
Niby mogę iść na koncert obecnie popularnych artystów. Ale to tylko jakiś pop lub rock.
Nie ma koncertów z hitami sprzed lat. Co najwyżej na jakimś sylwestrze z Polsatem.

Jedyne co jest chociaż trochę w tym stylu, to koncerty muzyki filmowej w filharmonii. To nie takie nudne klasyki, a coś bardziej znanego, przy czym jest też rozrywka. Ale to też jest rzadko i sporo kosztuje.

Jeszcze trochę załapuje się Grupa MoCarta. Jest muzyka klasyczna, przystępniejsza forma (bo skecze). Ale to nie musi być humorystyczne. Aby było przystępniejsze (prostsze, edukacyjne) niż muzyka klasyczna w operze/filharmonii.

Jest coś jeszcze w tym stylu? Żeby była i edukacja, coś wartościowego, ale też przystępnego i dla rozrywki?

Podałbym nazwę zespołu, który do mnie do szkoły przyjeżdżał, ale wtedy zdradzę skąd jestem, bo to lokalny zespół. Ale jestem przekonany, że w całej Polsce były takie zespoły. Będąc dzieckiem bardzo fajnie, że szkoła takie coś organizowała. Teraz jak jestem już dorosłym, to nie ma gdzie na takie coś iść.
  • 6
Ale jestem przekonany, że w całej Polsce były takie zespoły


@mk321: niestety nie jestem świadom czegoś takiego