Wpis z mikrobloga

@Axim: Subaru ma stały napęd na 4 koła i nie da się go w prosty sposób rozłączyć. Za rozdział napędu między przodem a tyłem odpowiada sprzęgło wiskotyczne tyw. wiskoza. Holowanie jak na zdjęciu powoduje że jedna oś się kręci a druga stoi w miejscu co prowadzi do uszkodzenia wiskozy.
  • Odpowiedz
@Axim: Nowa wiskoza do forestera kosztuje 2000zł + robocizna, kilka łożysk, olej i uszczelniacze. Za to odpowie zapewne firma holująca albo laweciarz.
  • Odpowiedz
@balbezaur: Jak wyżej nowa wiskoza to koszt koło 2000zł, niektórzy regenerują ale czy warto nie wiem. Szczerze nie wiem jak jest w przypadku innych aut z napędem 4x4. Sam mam forestera stąd wiem jak to wygląda w subaru. Ciężko powiedzieć który napęd lepszy, bo każdy patrzy na co innego. W przypadku subaru stały napęd przydaje się zimą. Latem prawie jest niewykorzystywany, a powoduje zwiększone spalanie, no i trzeba uważać na opony
  • Odpowiedz
@bobsynek Z ciekawości, co to znaczy, że nie da się w prosty sposób rozłączyć - nie ma tam wału napędowego przy tylnej osi który można odkręcić?
  • Odpowiedz
@Kriegor: To da się zrobić, aczkolwiek na parkingu gdy wymagane jest holowanie odkręcenie wału nie należy do prostych czynności ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chodziło mi o przełącznik czy rozłączenie mechanizmu z kabiny.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Axim: Subaru ma stały napęd na 4 koła i nie da się go w prosty sposób rozłączyć. Za rozdział napędu między przodem a tyłem odpowiada sprzęgło wiskotyczne tyw. wiskoza. Holowanie jak na zdjęciu powoduje że jedna oś się kręci a druga stoi w miejscu co prowadzi do uszkodzenia wiskozy.
@bobsynek: No i się czegoś na wykopie nauczyłem, dziękuję!
  • Odpowiedz
@bobsynek Przełącznik w kabinie? xD rozumiem, że chciałeś dostosować się do poziomu wykopków, no okej ( ͡º ͜ʖ͡º)
Po prostu trochę to śmieszne, tam już wyżej nawet podałeś kwotę i kto zapłaci za naprawę lol, tymczasem takie holowanie wymagało banalnej czynności jak odkręcenie 6 śrub na krzyżaku, i nie, bynajmniej nie uważam żeby dla pomocy drogowej wyposażonej w specjalistyczny samochód z podnośnikami byłoby to jakimkolwiek problemem, holowali
  • Odpowiedz
@Kriegor jakby nie pomyśleli to by nie holowali ( ͡º ͜ʖ͡º)

Automat jakoś trzeba przerzucić na N żeby ruszyć auto z miejsca. W jednym aucie jest to banalna czynność, w innym trzeba już się czołgać pod auto i ściągać osłony podwozia/skrzyni i tam kombinować.
  • Odpowiedz
@Axim: a mnie ten zestaw trochę imponuje, VW LT z taką zabudową to 2-2,5 tony, Cadillac ok. 2-2,2t, Subaru 1,5t, czyli robi nam się 5,5-6,2 tony Ciekawe, czy hamulce w LT oryginalne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz