@serek_heterogenizowany: Najlepiej benzyną ekstrakcyjną, umyj pedzelkiem zostaw na 15 minut i jak bedzie suche to usun plastikowym skrobakiem. Na plastiki i uszczelki nie uzywaj mocniejszych rozpuszczalnikow typu nitro czy aceton. Elementom metalowym raczej nic nie zaszkodzi.
@serek_heterogenizowany: Tam raczej nagaru nie bedzie. Calosc mozesz przed zlozeniem wymoczyc w benzynie. Wiadomo na koniec wszystko nasmarowac zeby na sucho nie chodzilo
@serek_heterogenizowany: Luz był praktycznie niewyczuwalny, silnik to m52b20 z jednym vanosem wiec nie mozna tu mowic o dynamicznosci( ͡°͜ʖ͡°). Robione było raczej zawczasu zanim samo miałoby się coś zepsuć. Jedyna zmiana to moze troszkę ciszej chodzi.
@lgbtagdrtv: Później przy zakładaniu vanosa musimy ustawić te tłoki w takiej pozycji w jakiej były przed demontażem czy to się samo w trakcie jazdy jakoś samo ustawi?
@serek_heterogenizowany: Jeśli nie masz blokady do rozrządu to nie możesz za dużo rozebrać. Jeśli wyjmiesz cały vanos to wałki rozrządu będa się mogły swobodnie obracać i całość się rozsynchronizuje. W najlepszym wypadku samochód nie odpali a w najgorszym zawory spotkają się z tłokami. Wałek rozrządu z zębatką rozrządu łączy końcówka siłownika vanosa (ten element z rowkami wewnatrz i na zewnatrz), jeśli będzie on zamontowany nie będzie możliwości obrotu wałka względem zębatki,
@serek_heterogenizowany: W takim razie wystarczy tylko założyć złożonego vanosa, nie trzeba nic ustawiać. Tłoczki i tak się mogą obracać względem dzwonków podczas pracy silnika. Chodzi tutaj tylko o ruch przód-tył.
Nie uszkodzą się plastikowe wtyczki od solenoidów?
#bmw #e36 #e39 #mechanikasamochodowa
Wałek rozrządu z zębatką rozrządu łączy końcówka siłownika vanosa (ten element z rowkami wewnatrz i na zewnatrz), jeśli będzie on zamontowany nie będzie możliwości obrotu wałka względem zębatki,