Aktywne Wpisy
GrzegorzPpoz +125
#!$%@? rzygam już tym portalem. Od kilku tygodni całe gorące permanentnie #!$%@? waleniem konia do rozliczeń pisowców albo podniecaniem się najpierw chadem kotłownią, a teraz tuskiem. To już nie jest portal ze śmiesznymi obrazkami tylko czysty propagandowy ściek. Dosłownie nie ma się nawet do czego uśmiechnąć na tej smutnej jak #!$%@? stronie. Serio wam się jeszcze nie przejadło czytanie kolejnego wpisu zaczynającego się od "gdyby nie tusk to błe błe błe węgry
adi0 +939
#szybownictwo #szybowce
1. Czy wiek 40+ nie przeszkadza żeby zostać licencjonowanym pilotem.
2. Jakie są koszty roczne utrzymania takiej licencji ??
3. Jak to wygląda w praklryce ?? mam licencje, chce sobie polatać i co dalej ?? Jadę na lotnisko pokazuje papier że mogę latać i co dalej ?? Wynajmuję szybowiec ?? Ile to kosztuje ?? i czy muszę należeć do jakiegoś klubu ?
4. Co z przewozem pasażerów ?? mogę "przelecieć" xD żonę ?? kogoś ze znajomych ??
5. Jaka jest zdawalność egzaminów ? Ciężko to zdać ?
6. Czy jak już będę sam latał to czy piloci mogę sobie lecieć gdzie chcą ?? (wiadomo strefy lotnicze obowiazują), ale zakładamy że jest czysto, wypożyczam szybowiec i lece ??
7. Czy podczas lotu samodzielnego można sobie słuchać jakieś muzyki ??
8. Jakie są konsekwencje prawne jeśli nie natrafiię na komin i będe musiał wylądaować w polu ??
Komentarz usunięty przez autora
1. nigdy nie jest za późno!
2. dla włąsnego bezpieczeństwa lepiej więcej polatać niż tylko to co wymagane do utrzymania licencji. ewentualnie mozna się wznawiać jak się nie latało jakiś czas. koszty ciężko okreśłić bo to zależy od aeroklubu, sposobu wyciągania w powietrze, godziny lotu.. ale nie są duże jak na sport lotniczy
3. przeważnie lata się tam gdzie się szkoliło, przynajmniej na początku, znają cię już co ułatwia sprawę.
Wiek nie przeszkadza o ile pod kopułą ok
@martin30: Możesz rozwinąć ??
Chodzi o pikanie wariometru, oglądnij sobie parę filmików z latania szybowcami, choćby Sebastiana Kawy i tam usłyszysz o co chodzi
1. W mojej 10osobowej grupie były 4 osoby w podobnym wieku. Nie przeszkadzało to wcale, dwoje z nic zdobyło licencję najwcześniej że wszystkich.
3. Na Twoim lotnisku zwykle Cie znają, więc nie wygląda to jakoś formalnie. U mnie wygląda to tak, że przychodzisz wcześnie rano żeby zająć sobie szybowiec (chętnych jest dużo, zwłaszcza w weekendy), przygotowujesz go do startu, robisz przegląd itd. Gdy zbliza się ~11 szybowce ciągnie się ma start,