Wpis z mikrobloga

#b2b #programista
Klient według umowy b2b ma obowiązek zapłacić fakture do 10 dnia po poprawnym wystawieniu przeze mnie faktury, jednak minął już 17 dzień, pieniędzy dalej nie mam, upomniałem go już dwa razy

Czy w takim razie mogę wypowiedzieć umowe B2B bez zachowania okresu wypowiedzenia (dwa miesiące) ze skutkiem natychmiastowym? #kiciochpyta
  • 6
@kuncfot @Ziutek_Grabaz
Mam zapis że każda ze stron może rozwiązać umowe z zachowaniem 2 miesięcznego okresu wypowiedzenia - ze skutkiem na koniec miesiąca, z dodatkiem że klient ma prawo do natychmiastowego wypowiedzenia umowy jeżeli wykonawca rażąco narusza postanowienia umowy lub umowy o poufności

ale nie ma zapisu co jeśli klient narusza rażąco umowę
@Kar1945: brak terminowej płatności to rażące naruszenie umowy, ale najlepiej napisać upomnienie w którym dajesz termin x dni, i piszesz że brak płatności traktujesz jako rażące naruszenie umowy zgodnie z paragraf xy i przypadku braku płatności rozwiązujesz umowę w trybie natychmiastowym z winy zlecającego, oraz przesyłasz fakturę do windykacji w firmie X, która to zgodnie z ustawią y przerzuci koszty windykacji na zlecającego

dodatkowo dobrze jest załączyć udokumentowane wcześniejsze upomnienie

większość