Wpis z mikrobloga

#prawakonsumenta #pomocprawna
Mirki
28 lipca kupiłem nowy rower za gotówkę u autoryzowanego sprzedawcy
1 sierpnia trafił na serwis z powodu uszkodzenia piasty, wrócił z serwisu 2, jednak uprzedzone mnie, ze nie znaleźli przyczyny i chwilowo problem zniknął ale pewnie wróci
4 sierpnia udałem się do innego serwisu który w 5 minut znalazłem wadę fabryczna, zawiozłem rower do miejsca w którym go kupiłem, sam pokazałem co jest nie tak i zareklamowałem
8 sierpnia - dzisiaj, sam do nich zadzwoniłem i dowiedziałem się, ze producent wysłał im nowa piastę nie całe koło, już w piątek wiec prawdopodobnie dzisiaj lub jutro dojdzie, musza na nowo zapleść koło i prawdopodobne w tym tygodniu odbiorę rower
(1 seriws bez wpisu do książki niestety, drugi już oficjalnie z reklamacji leci wiec powinno być w książce)

Tracę kolejny tydzień jeżdżenia, a przeczytalem, ze już po pierwszym serwisie miałem prawo zwrócić rower, czy jeżeli po tej akcji serwisowej znów będzie jakaś usterka to mogę zarządzać zwrotu pieniędzy?
mchmjszk - #prawakonsumenta #pomocprawna 
Mirki 
28 lipca kupiłem nowy rower za gotów...

źródło: comment_16599636874j1SxcKi99moBPzTThkW5a.jpg

Pobierz
  • 16
I co dokładnie oznacza niezwłocznie? Dla mnie to max 2dni ale czy nie zależy to od własnej interpretacji? W tym wypadku sklepu/serwisu?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mchmjszk: zamiast dawać na serwis, zgłoś sprzedawcy niezgodność towaru z umową i zażądaj albo zwrotu gotówki albo wymiany. Jeśli w ciągu 14 dni się nie ustosunkują to reklamacja jest zasadna. Na nich ciąży udowodnienie że usterka nie stanowi wady fabrycznej lub powstała w wyniku eksploatacji. Dawanie na gwarancję ma sens tylko kiedy kończy się rękojmia.
@mchmjszk: zwracałem w zeszłym roku rower Kross - kupiony w martes sport. Zerwała się piasta w tylnym kole. Wymienili całe koło. Potem przy odbiorze zostawiłem rower - nie działały prawidłowo przerzutki, tarł łańcuch (zgłaszane przy pierwszym razie razem z kołem) - napisałem pismo, że odstępuję od umowy w związku z wadą fabryczną (wada istotna). Teoretycznie więc moim zdaniem możesz - ew. skontaktuj się z lokalnym rzecznikiem praw konsumenta. https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ - tu
@StalowyRoman: Teraz to już leży rozebrany u nich,wcześniej nie chciałem zwracać roweru bo sam model mi pasuje, problem w tym, ze mają #!$%@? serwis który nie potrafił znaleźć tak prostej usterki, boje się trochę jak się skończy zaplatanie koła
@mchmjszk: u mnie to raczej wynikało z ich prób "kombinowania" - finalnie wysłałem info do kross - jak wygląda sytuacja i następnego dnia temat był ogarnięty :) martes kombinował w tej sprawie.
@krastih: Dzięki! Wczoraj odebrałem rower i po 10km problem powrócił, wymienili elementy piasty pomimo, ze sam wskazałem im, ze problemem jest cała Piasta bo jest złe zrobiona.
Wieczorem napisałem do producenta maila z dokładnym opisem całej historii od dnia zakupy do wczorajszego dnia, skargę na sklep i serwis, poprosiłem o wskazanie innego serwisu który wymieni całe koło ( wiem, ze tego nie zrobią)
Popołudniu jadę oddać rower razem z pismem dotyczącym
@mchmjszk: trzymam kciuki, żeby się udało :) niestety jakość rowerów chyba mocno spadła (a cena ostro poszła do góry) ;) jak patrzę na swój unibike mający ... 15 lat i spojrzę na treka (niecały rok), który kupił syn... to się nie dziwię, że się sypie wszystko.
@krastih: Mam to samo! Rower mojego brata który kupił z22 lata temu miał łącznie z 3 serwisy, działa do dzisiaj, leży w garaży przygnieciony meblami ogrodowymi itd a jak jest potrzebny wystarczy napompować koła i działa.
Chociaż z trekem którego miałem kilka lat temu przez prawie 3k kilometrów nie miałem żadnych problemów, a ns bike i teraz ta Merida już z fabryki wyjechały z problemem i nikt nie mógł tego ogarnąć
@krastih: Zaproponowali mi inny serwis, czy wiesz może czy w takiej sytuacji muszę z tego skorzystać czy mogę oddać rower, próbowałem dzwonić na infolinie rzecznika praw konsumenta ale „nie zna dokładnie tego przypadku i nie zajmuje się indywidualnymi przypadkami”
Ja bym po prostu oddał rower + pismo i potwierdzenie że odebrali pismo. Pismo oczywiście odstępujące od zakupu z powodu powtarzającej się wady (najlepiej wpisać istotnej) - druga reklamacja. Prawnikiem nie jestem, ale u mnie to poskutkowało. https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/ - Formularz pierwszy, Reklamacja towarów z wybraną opcją - odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ………….* (art. 560 § 1) inne usuń i w wyznaczonych miejscach wpisz kiedy wada
@krastih: Załatwione, próbowali mnie namówić na kolejny serwis, na szczęście 1 nie wpisali do książki wiec potraktowałem to jako ten z rekojmi, musi oddać hajs, zobaczymy ile będę czekał na przelew