Wpis z mikrobloga

Jakiś czas temu zaczęło wywalać mi prąd na bezpieczniku (różnicowce? Nie znam się na nazwach…). Po załączeniu tego jednego wywalala cała instalacje wiec muszę miec to wyłączone . Obecnie nie działa mi tylko silnik od bramy, cała reszta jest w porządku. Zanim zaczelo wywalać korki to brama potrafiła się sama otworzyć i zamknąć w dowolnym momencie dnia i nocy, tak jakby szedł impuls jakiś.
Tydzień temu zacząłem robić hydroizolacje scian (suchy mur) ale nie sadze bym przez ten przewód sie jakoś przewiercił bo robiłem dalej w zupełnie innym miejscu (bez przewodów) aż nagle pierdutnelo…
Jestem w stanie coś sam sprawdzić czy od razu wołać elektryka?

Drugie zdjęcie bezpiecznika w komentarzu
#budujzwykopem #remontujzwykopem #elektryka
Fudgehog - Jakiś czas temu zaczęło wywalać mi prąd na bezpieczniku (różnicowce? Nie z...

źródło: comment_1659529449tFM7G6HkmuXcPYnx9JXxHl.jpg

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
@Fudgehog: wygląda na to, że na tym obwodzie jest gdzieś zwarcie, albo w kablu, albo w silniku, albo w mechanizmie zarządzającym tym silnikiem. Możesz spróbować odłączyć zasilanie bramy przy bramie i zobaczyć czy nadal będzie wywalał bezpiecznik, jeśli tak, to problem dot. kabla. Jeśli nie, to brama do naprawy.
  • Odpowiedz
@TX2022: @kozi966: kurde ale jak to jest możliwe. Ponawiercalem otwory, poszedłem dalej skuwać podłogę (w innym miejscu niż przewody) i dopiero jeblo.
Rozumiem jakby jeblo przy wierceniu ale po jakimś czasie (5-10 minut)? Chyba ze jak zalałem tym płynem do iniekcji to może coś wlazło…
  • Odpowiedz
@Fudgehog: Może woda/inny płyn napłynęła w uszkodzoną izolację i się po jakimś czasie wypaliło - powodując już pełne zwarcie? Ciężko stwierdzić nie będąc na miejscu.
  • Odpowiedz