Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki wydaje mi się że zmarnowałem sobie życie pod względem zawodowym i mam od dłuższego czasu doła.

Mam 32 lata, pracuję jako prawnik w niewielkiej kancelarii w małym miasteczku i zarabiam 3k na rękę. Wszyscy moi rówieśnicy i nawet młodsi znajomi zarabiają więcej. Niezależnie od tego czym się zajmują. Najwięcej mają Ci od wykończeniówki, mechanicy i programiści.
Ci, którzy też wybrali prawo albo mają podobnie jak ja albo już dawno zmienili branże.

Po zdaniu egzaminu radcowskiego wiem że nie będzie dużo lepiej. Wystarczy spojrzeć na średnią zarobków radców dostępną na wiarygodnych stronach. Zresztą nasze okolice od każdej średniej i tak odstają. Nie wyjadę do stolycy, bo mam rodzinę, której muszę czasem pomagać, zresztą kocham to miejsce i nie uważam, by konieczność jego opuszczania była fair.

Interesuje się bardzo ekonomią i inwestycjami. Czytam książki, oglądam dużo YT z najmądrzejszym specjalistami (bardziej słucham, podczas dojazdów) ale co z tego, jeśli kwoty, które inwestuję są śmiesznie małe, bo i jakie mają być skoro wypłata 3k, a na samo paliwo idzie 800 zł miesięcznie (nie dojadę inaczej do roboty, brak połączenia absolutny).

Dorabiam weekendami, trochę na budowie, trochę na tartaku, czasem jakieś pismo znajomemu skrobnę prywatnie, sam naprawiam swoje 20-letnie auto i ogólnie co tylko mogę to robię sam, bo nie stać mnie na fachowców.

Myślałem nad przebranżowieniem się, bo nie widzę żadnej nadziei na normalny zarobek w tej zepsutej branży prawniczej. Ktoś kiedyś na wykopie pisał, że to branża, w której 99% klepie biedę i 1% jest bardzo bogatych. I to chyba prawda.

Tylko na co przebranżowić? Czy nauka programowania w wieku 32 lat to nie za późno? Muszę też przyznać że czasowo u mnie ciężko. Robota, dojazdy, dorabianie, gotowanie, sprzątanie i naprawy pochłaniają prawie cały mój czas.