Wpis z mikrobloga

halo Mirki, myślałem żeby oddać auto do korekty lakieru ale że lubię sobie dłubać samemu to pomyślałem czy by nie spróbować samemu to ogarnąć. Zacząłem szukać jakieś maszyny polerskiej, ale nie chce wydawać dużo kasy. Da radę kupić coś "dobrego" do 300 zł?
Ponoć była polerka ze sklepu JULA marki Harmon, ale już jej nie ma, jest coś bliźniaczego marki Meec Tools:
LINK
ale najmniejsze obroty są strasznie wysokie bo od 2k.
Wolałbym zacząć od niskich, żeby wyczuć maszynę..
Nie wiem czy to możliwe ale dobrze byłoby gdyby była możliwość podczepienia większego i mniejszego pada, tak żebym mógł dotrzeć w jakieś mniej dostępne miejsca w zderzakach na przykład.
No i chyba wolałbym maszynę rotacyjną niż DA
Pomożecie? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#detailing #cardetailing #autodetailing #kosmetykisamochodowe #polerka
  • 11
@klotz: co do talerzy, jakie konkretnie?
poza tym, będę robił to pierwszy raz, jaką pastę kupić, jakie pady? Bardziej coś tnącego i później finish czy da się to ogarnąć jakimś 3w1 i uniwersalnym padem?
@paco_: talerze Bryat żółte. Pasta 3in1 to coś innego niż OneStep. One step to pasty lekko tnące z dobrym wykończeniem. Pasty 3in1 to pasty posiadające masę wypełniaczy dąjce chwilowy efekt i teoretyczne zabezpieczenie. Jedyną pstą tego typu jaką znam i się sprawdza to Ruper Uno.

Na twoim miejscu zaczął bym od maszyny DA czyli tego Meeca.

Jakie kupić pady i pasty to zależy od lakieru na jakim chcesz robić korektę.
@paco_: próbujesz atakować na skróty proces, który bez wtajemniczenia jest dość skomplikowany dla zielonego ludka w tym temacie. Jak chcesz zacząć przygodę z rotacją to nastaw się na to, że zanim wyjdzie Ci to co chcesz zrobić, przeprawisz się przez sto kilkadziesiąt godzin prób i błędów, gdzie szansa że coś uszkodzisz próbując zrobić to szybko, jest spora. Nie ma złotego środka na Twoje pytanie, ale błąd jakiego bym nie popełniał, to
@Rabissimo: No tak, na start najlepiej kupić DA i rotację i wybudować profesjonalną halę detailingową, nie zapominając o cyklu szkoleń. To nie lot w kosmos tylko wypolerowanie lakieru.
Rozumiem że zajmujesz się tym może bardziej niż amatorsko, ale jak mówiłem chcę się pobawić polerką, spróbować na jakimś elemencie ze złomu i jak wyjdzie to zająć się swoim samochodem.
Nigdzie nie pisałem że chce to zrobić na już i że gdzieś mi
@vlodek2532: dzięki wielkie, zaraz zacznę poszukiwania materiałów do lektury :)
Jeśli chodzi o lakier, to docelowo na lakierze bmw.

Co do DA, do polerki szyb nie zaleca się rotacji?
@paco_: to Ty zadałeś pytanie co zrobić lepiej, a ja Ci tylko na nie kompleksowo odpowiedziałem, a to że jesteś przemądrzały i odebrałeś moją radę jako filozofię życia to już nie mój problem. Zdecyduj się co chcesz uzyskać, konkret efekt czy się pobawić. Sam bez wiedzy i doświadczenia korekty lakieru nie zrobisz, wyżej wytłumaczyłem Ci dlaczego.

Weźmiesz element ze złomu, wyjdzie Ci na płaskim, a przedobrzysz na rantach i co Ci
@a5f5c1: wybacz że odpisuję dopiero teraz, rzadko tu wchodzę. Wracając do Twojego pytania, tak, zrobiłem najpierw jednoetapową korektę średnim padem i menzerną 1-step, później zrobiłem 2 etapową pastami kocha jeśli dobrze pamiętam, najpierw ostra pasta później wykończenie. Wyszło spoko, idealnie nie jest ze względu na morę, którą będę jakoś w któryś z najbliższych weekendów niwelował, już zamówiłem odpowiednie pady.
Jeśli chodzi o polerkę, kupiłem DA z Juli, tę za wówczas 250
@a5f5c1: no i przepolerowałem też szyby, chociaż tutaj mimo ze efekt jest to przydałyby się o wiele twardsze pady niż moje najtwardsze gąbki. U dziewczyny w golfie na mocno zdezelowanej przedniej szybie jest lepiej niż było, chociaż przydałoby się podejść do tego jeszcze raz.