@Jpek: trzeba sprawdzić czy szerokość tego cudu techniki spełnia wymogi Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dz.U. 2019 poz. 1643 § 47 Szerokość ścieżki rowerowej:
3. Szerokość ścieżki pieszo-rowerowej, do której nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża, powinna być dostosowana do natężenia ruchu pieszych i rowerów oraz wynosić nie mniej niż: 1)
@Jpek: to jest dramat jak to jest wszystko robione na #!$%@?, ścieżek nasrali w całym mieście, a są one bardziej niebezpieczne w wielu miejscach niż jazda ulicą
@sargento: ja się tam nieznam, ale przypadkiem nie jest tak że mimo wszystko i tak masz obowiązek jechać DDR. Jakiś urzednik odebrał i podpisał się po tym ze jest to DDR to póki inny urzędnik tej decyzji nie uchyli, masz rowerem tamtędy jechać. No i czy gdzieś w rozporządzeniu nie ma wzmianki typu "w szczególnych przypadkach możliwe są odstepstwa".
@sargento: to nic nie zmienia. Jest wyznaczone, zatwierdzone o trzeba się do tego stosować, nawet jeśli nie spełnia warunków technicznych. Możesz to zgłaszać odpowiednim organom żeby i domagać się odszkodowania jeśli uszkodzisz siebie lub rower w takim miejscu. Ale jako tako masz obowiązek się tamtędy poruszać. Skąd wiem - zwyczajnie będzie
Trzeba uważać na słupy na dwóch przejazdach, krawężniki, na ludzi na przystanku, na auta wyjeżdzające ze stacji paliw.
Jezdnią było dwa razy szybciej i bezpieczniej.
StreetWiev przed zmianami
#rower #myslowice
§ 47 Szerokość ścieżki rowerowej:
3. Szerokość ścieżki pieszo-rowerowej, do której nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża, powinna być dostosowana do natężenia ruchu pieszych i rowerów oraz wynosić nie mniej niż:
1)
No i czy gdzieś w rozporządzeniu nie ma wzmianki typu "w szczególnych przypadkach możliwe są odstepstwa".
Skąd wiem - zwyczajnie będzie