Wpis z mikrobloga

@zwora: robisz krótkie trasy? Może dpf się dopala i dopalić nie może. Może wtrysk leje.
To pierwsze możesz sprawdzić robiąc dłuższa trasę, w tym czasie DPF powinien się wypalić i jeśli to wina tego to planie powinno wrócić. O ile DPF nie jest już na amen zapchany, ale to powinna się kontrolka DPF wyświetlić (nie wiem jak jest w vagu)
@zwora: Niech sprawdzą dokładnie czy komputer coś pokazuje, albo czy coś odbiega od normy.

Podkładki pod wtryskami, sam wtrysk, nastawnik na pompie, zapchany DPF, albo nieefektywna zmiana biegów przed automatyczną skrzynię, wymieniać można dalej.

Wróżenie z fusów, najlepiej niech mechanik sprawdzi konkretnie samochód.
@zwora: czyli nie wiesz czy wzrosło do 7 skoro piszesz że od kilku dni. Więc opierasz się pewnie na wskazaniach komputera a na to się w ogóle nie patrzy, potrafią zaniżać jak i zawyżać.

Spalanie tylko z tankowań do pełna i wyliczenia, są aplikacje czy serwisy gdzie prowadzisz dziennik i zrobią wyliczenia za Ciebie ;)
U mnie w skodzie, komputer pokazywał 6.6L a z tankowania wyszło 6.35l
@zwora: @r5678:
Nie ma kontrolki dla wypalania DPFa, ale są pewne objawy.
Jeśłi masz system Start-Stop i pokazuje "Konieczna praca silnika" to jest duża szansa, że to DPF.
Oprócz tego obroty jałowe na poziomie 1kRPM zamiast 0,7kRPM.
Jak będziesz ignorował przez dłuższy czas to zapali się pomarańczowa kontrolka w kształcie spirali. W instrukcji jest napisane, żeby nie przerywać jazdy i pozwolić na dopalenie filtra.

Żeby wypalić filtr trzeba sobie znaleźć