Wpis z mikrobloga

Staram się sklecić tabletop rpg do gry ze znajomymi.
Akcja umiejscowiona na wyspach Brytyjskich ery najazdów wikingów z dodatkiem fantasy. Planuję zaczynać od małych przygód i starć o skali typowej dla Dungeons & Dragons, a potem, wraz z podbijaniem ziem przez wikingów, dodać rozgrywki polityczne (kolorowanie mapy) oraz starcia o dużo większej skali.

Mam jednak problem - jak sklecić system w miarę prosty, przejrzysty i zarazem pozwalający na dwa typy starć tj. małe potyczki i wielkie bitwy? Obecny koncept zakłada zżynkę z Qarhammera (Fantasy lub AoS) dla potyczek oraz lekko zmodyfikowany system SAGA (edycja Age of Vikings lub Age of Magic).
Przy większych bitwach byłaby używana SAGA głównie, ale przy spotkaniu się na polu walki dwóch lub więcej generałów otwierałaby się jakby osobna walka - pojedynek między nimi. Byłoby to rozgrywane pomiędzy turami zwykłej bitwy.

Gówniany pomysł, co? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#gry #tabletop #rpg #warhammer
  • 4
@17witcher: Conquest: The Last Argument of Kings ma dla tych samych modeli reguły Bitewniaka, Skirmish'a i do tego reguly kampanii na dużej mapie (jedyna ksiażka którą musiałbyś kupić,) reszta jest online. Jest tam co prawda nieduży element RPG, ale mogła by to być fajna baza pod to co chcesz zrobić : )
@17witcher: nie za bardzo pomogę z doborem systemów ale zupełnie nie pytany o to wspomnę, że przedwczoraj zacząłem nową kampanię i też jest osadzona w klimacie wczesnego średniowiecza, a drużyna to wikingowie mający za zadanie pozyskiwać skarby (σ ͜ʖσ) Używamy Shadow of the Demon Lord, ale główną motywacją wyboru było, że chcieliśmy w końcu spróbować tego systemu, a poziom śmiertelności/gównianości/skupienia na walce akurat