Wpis z mikrobloga

Dzień dobry, cześć i czołem.

W dziedzinie inwestycji jestem kompletnie zielony. Zastanawiam się ostatnio (w kontekście niespokojnych czasów, jakie nastały) nad zakupem złota. Myślę o kwocie około 10 tys. Z walutą różnie bywa, a złoto to jednak (podobno) pewna gwarancja wartości. Nie chodzi mi tu o jakieś zarabianie, raczej wolałbym mieć pewność zakupu.

Jako klient PKO BP zastanawiałem się na ich mennicą:
https://pkobp.mennica.com.pl/
Ktoś już robił tam inwestycje?

Druga kwestia to zastanawiam się czy kupić sztabki 1g, czy coś innego? Kieruję się tu zwykłą praktycznością, jakbym musiał kiedyś tym złotem za coś zapłacić, to chyba prościej małymi sztabkami. A może kupić również monety?

Zastanawiam się również czy nie kupić trochę waluty ($ oraz €), myślę o kwocie podobnej jak przy złocie. Również na czarną godzinę. Czy jest jakaś dobra opcja trzymania pieniędzy za granicą? Tak, aby można było ją wypłacić.

Wszystko to, przechodzi mi przez głowę z myślą, że czerwona chorda może kiedyś dojść i do nas, a wtedy lepiej mieć jakieś minimum egzystencjalne, jakby trzeba było uciekać na zachód.

A może przesadzam i po prostu powinienem o tym nie myśleć?

#zloto #inwestycje #inflacja #wojna #waluty
  • 14
@massh: Niczego nie oddaję. Napisałem jak ja zrobiłem.
@hamskloss: Trafienie w dołek jest praktycznie niemożliwe. Po prostu gdy ileś tam spadnie uznajesz, że idziesz do sklepu i tyle. Ostatnio były 2 dołki, noże zaraz będzie 3-ci?
tylko skąd wiesz że jesteś w dołku


@hamskloss: Nie wiem. Teoretycznie nikt nie wie, ale grubasy zapewne mają czarodziejskie kule i mogą widzieć co nieco w bliską przyszłość. Jak będziesz wiecznie czekać to nigdy nie kupisz. Ja kupiłem 2 lata temu i już "jestem do przodu". Wtedy też pisali, że za późno.
Szanowni! Dziękuję za tak wiele porad.