Wpis z mikrobloga

Trzecia odsłona przeglądu W Series na 2022
Druga część znajduje się w tym linku
Pierwsza część znajduje się w tym linku

#49 Abbi Pulling (2003) - Wielka Brytania
Miejsce w 2021 - P7
Nadzieja autora tego tekstu na zwycięstwo w tym sezonie. Jej pierwszym krokiem w torowym ściganiu były Ginetty. Najpierw Junior, a potem GT5. W 2020 startowała w brytyjskiej Formule 4, gdzie wywalczyła całkiem niezłą 6 lokatę zgarniając nawet cztery podia i pokonując m.in Romana "Wyślij To" Bilinskiego. Na 2021 również pozostała w brytyjskiej Formule 4, choć sezonu nie dokończyła z powodu braku funduszy. Mimo okazałego na tle reszty stawki rekordu, w 2021 była jedynie na rezerwie. Wzięła udział jedynie w czterech wyścigach, ale nie przeszkodziło jej to zdobyć siódme miejsce na koniec sezonu, punktując w każdym wyścigu i zdobywając nawet pole position i podium na CoTA. Mam nadzieje, że w tym sezonie zagrozi Chadwick w drodze po tytuł. Od marca 2022 roku związana z programem partnerskim z zespołem Alpine F1 (coś w stylu przedsionka do ich Akademii)

#55 Jamie Chadwick (1998) - Wielka Brytania
Miejsce w 2021 - P1
Najbardziej utytułowana i jedna z najbardziej doświadczonych zawodniczek oraz, według niektórych, ma potencjał by osiągnąć coś dużego. Przekleństwo i błogosławieństwo dla W Series i vice versa. Jak wielu kierowców z tej części świata ściganie zaczynała od juniorskich serii GT - Ginetta Junior Championship. 2015 przyniósł pierwsze sukcesy, kiedy w debiutanckim sezonie zgarnęło mistrzostwo brytyjskiej serii GT w klasie GT4 (2 wygrane i 6 podiów w 9 wyścigów). 2017 i 2018 to niezłe, ale bez błysku występy w brytyjskiej Formule 3. Kolejno 9 i 8 miejsce i 3 podia sumarycznie, w tym jedna wygrana. W międzyczasie wciąż uczestniczyła w wyścigach wytrzymałościowych zgarniając zwycięstwo w klasie podczas 24h Nurburgring w 2019 roku. W tym samym roku zgarnęła tytuł W Series schodząc z podium tylko w jednym wyścigu oraz mistrzostwo indyjskiej serii MRF Challenge Formula 2000. Przełom 2019 i 2020 to udział w Azjatyckiej F3, gdzie zgarnęła bardzo dobre czwarte miejsce pokonując m.in Pietro Fitipaldiego. Resztę tego sezonu spędziła w Formula Regional, jednak ten sezon zakończył się blamażem. Nie tylko odstawała mocno od partnerów zespołowych z Premy, ale również od kierowców, z którymi poprzednio z sukcesami rywalizowała (jak Patrick Pasma). Niemniej wciąż uchodziła za jedną z głównych faworytek do zgarnięcia tytułu w 2021 i tak też się stało. Nawet to jednak nie wystarczyło by pójść wyżej i zdobyć chociażby fotel w Formule 3 (podobno ktoś przebił jej ofertę, ale to tylko plotki). Wobec tego mistrzyni dwóch sezonów wciąż jest skazana na serię, która miała ją promować wyżej. Od 2019 jest również kierowcą rozwojowym w zespole F1 Williamsa.

#63 Tereza Bábíčková (2003) - Czechy
Miejsce w 2021 - Debiutantka
Ten sezon W Series będzie dla niej debiutem w bolidach jednomiejscowych. Wcześniej jeździła w kartingu, z pewnymi sukcesami z resztą. Czwarte miejsce podczas Finałów w Dubaju Rotax Max Challenge dało jej zaproszenie na testy w USA, poradziła sobie na tyle dobrze, że ostatecznie znalazło się dla niej miejsce na gridzie sezonu 2022.

#91 Bianca Bustamante (2005) - Filipiny
Miejsce w 2021 - Debiutantka
Jej doświadczenie wyścigowe jest skromne nawet jak na standardy zestawienia. Jej rekord kartingowy ciężko uznać za specjalnie rozpasły zaś dopiero w tym roku po raz pierwszy wsiadła za stery bolidu wyścigowego, w nowo utworzonej serii USF Juniors (będącą pierwszym krokiem w Road to Indy). Z niezbyt dobrym skutkiem z resztą. Podczas marcowych testów zajęła ledwie 18 miejsce - trzecie od końca.

#95 Beitske Visser (1995) - Holandia
Miejsce w 2021 - P8
Spośród wszystkich uczestniczek, to ona zaszła najwyżej. Po nawet udanej karierze w kartingu rozpoczęła przygodę z prawdziwym ściganiem od ADAC Formula Masters. W obu sezonach zajęła 8 miejsce notując łącznie 3 wygrane na koncie. Następnym krokiem okazała się jednak nie Formuła 3, a Formula Renault 3.5. W czasach gdzie była głównym źródłem nowych kierowców do F1 na równi z GP2. Tak gwałtowne przejście jednak jej nie posłużyło i zarówno w 2014, jak i w 2015 kończyła w ogonie stawki z niewielkim dorobkiem punktowym. Po tym odpuściła sobie open wheele i przeszła do aut GT gdzie radziła sobie całkiem przyzwoicie notując wysokie pozycje. Pierwsza edycja W Series została zdominowana przez Chadwick i Visser właśnie, która przegrała z nią tytuł o jedynie 10 punktów. Te wyniki przyciągnęły zespół Richard Mille Racing Team, który postanowił obsadzić do samochodu LMP2 same kobiety. W 2020 wystartowała w ELMS i 24h Le Mans, gdzie zajęła 9 miejsce w klasie. Na 2021 zespół postanowił podnieść stawkę i Beitske Visser razem z Tatianą Calderon i Sophią Flörsch wystartowała w World Endurace Championship - Najwyższej serii wyścigów wytrzymałościowych. Ostatecznie zespół zajął dziewiąte miejsce w klasie LMP2. Co do W Series, to w 2019 to właśnie ona najmocniej zagroziła Chadwick w drodze po pierwszy tytuł, lecz już rok później była cieniem samej siebie zajmując ledwie ósme miejsce.

#97Bruna Tomaselli (1997) - Brazylia
Miejsce w 2021 - P15
Ciężko cokolwiek powiedzieć o jej występach na lokalnym podwórku, jako że mało kto jechał tam na "pełen etat". W latach 2017-2019 startowała w amerykańskiej serii U.S. F2000 National Championship, gdzie, choć nie osiągnęła nic szczególnego, notowała regularny progres. Wróciła potem do Brazylii, gdzie notowała pewne sukcesy na lokalnym podwórku. Występy w W Series 2021 ciężko uznać za udane. Zakończyła sezon z dorobkiem lediwe 12 punktów.

#wseriesprzeglad #wseries #f1 #motorsport #gosiardest #rdest #f123 #wseriesprzeglad
Pobierz jedlin12 - Trzecia odsłona przeglądu W Series na 2022
Druga część znajduje się w tym...
źródło: comment_1651238275SUCCfhNNCPzPUzltBt5zPN.jpg
  • 6