Wpis z mikrobloga

Mam problem z reklamacją w mediaexpert, pewnie jako niejedyny.
W grudniu 2021 kupiłem kartę z outletu. RTX 3080 AORUS XTREME
Karta miała taka przypadłość, że podczas grania po 5-20min zawieszało gre i wywalało sterownik do pulpitu.
Z racji tego, że to towar outletowy poszła na serwis mediaexpert z tytulu rekojmi a oni przeslali ją do gigabyte. Naprawa trawała miesiąc 1msc.
Wróciła i była poprawa. Lecz teraz ten sam błąd pojawiał się przy graniu np. w 4k i w bardziej wymagające gry np. Cyberpunk 2077. Teraz jednak blad pojawia się po 1h, nawet 2h. Przesłałem im logi błedu, bo były widoczne w windowsie. Sprawdzałem na dwóch komputerach.

Odesłałem drugi raz z informacja, że chce zwrot z tytułu rekojmi.

Odpowiedź dzisiaj przyszła po 18dniach od otrzymania towaru(08.04.2022, potwierdzone emailowo.

Odpisali:
"nawiązując do zgłoszenia, pragnę poinformować, że urządzenie zostało sprawdzone w profesjonalnym serwisie producenta. Przeprowadzona ekspertyza wykazała prawidłowe funkcjonowanie, a zgłaszane usterki nie zostały potwierdzone.
W związku z powyższym urządzenie zostało odesłane na adres podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.

Dziękuję za dotychczasowy kontakt w sprawie."

Załamują mi się ręcę. Poprosiłem o raport jak karta była sprawdzana, bo nie wierze, że ja mam tylko ten błąd. Na tym samym kompie inna RTX 3060 Ti dziala bez problemu.
Widać ewidentnie, że karta nie dziala stabilnie bo obnizenie zegara pomaga.

1. Odpowiedz przyszła po 18 dniach a mają 14dni na odpowiedź z tytułu rękojmi, po 14dni zgłoszenie musi zostać uznane za zasadne. Próbuje się na to powołać, ale czy to coś da?
2. Czy odbierać paczkę i brnąć w dalszy konflikt?

#mediaexpert #nvidia #kartygraficzne #prawo
  • 8
  • Odpowiedz
Próbuje się na to powołać, ale czy to coś da?


@corey53: jeśli wada nie istnieje, to te 14 dni nie jest wiążące. Możesz próbować ale jak np. w sądzie wykażą że karta jest sprawna, to nic ci to nie da.

2. Czy odbierać paczkę i brnąć w dalszy konflikt?


@corey53: to zależy co chcesz z tym dalej robić i na ile tej karty potrzebujesz.
  • Odpowiedz
To nie rozumiem, jak ten przepis o 14 dniach jest egzekwowany. Skoro samą wade mogę prawnie 5msc sprawdzac w takim razie

@Adams_GA: > to zależy co chcesz z tym dalej robić i na ile tej karty potrzebujesz.

No mam zastępczą karte bo od grudnia się z tym bujam, no jedynie zostaje mi odebrać i nagrać jakieś filmiki jak sie wywala czy cos bo juz nie mam pomyslu.

Albo pracowac na niej
  • Odpowiedz
To nie rozumiem, jak ten przepis o 14 dniach jest egzekwowany.


@corey53: normalnie jeśli jest wada i złożysz konkretne żądanie i 2 tygodnie miną to Twoje żądanie jest wiążące dla sprzedającego, musi je wykonać w takim sensie że nie może np. wymienić ci rzeczy zamiast zwrotu gotówki. Natomiast jeśli wada nie istnieje to nie można uznać nieistniejącego roszczenia za zasadne.
  • Odpowiedz
@Adams_GA: no to takim sposobem mediaexpert to nie dotyczy.

Bo wysyłaja towar na stwierdzenie wady do zewn serwisu i był tam 3 tygodnie. Uznał, że jest wada i od razu naprawili. (tak było za pierwszym razem)
Wiec od stwierdzenie wady do naprawy nie mija w teorii żaden czas.

A 90% sprzętu elektroczninego można powiedzieć, że "wysyłamy do specjalistycznego serwisu na weryfikacje"
  • Odpowiedz
3080 znacznie bardziej żyłuje cały system od 3060 TIE pod względem obciążenia zasilacza, procesora, RAMu, VRMów i MOBO. Cały system jest bardziej obciążony i generuje też więcej ciepła. Monitorowałeś temperatury poszczególnych podzespołów? Zasilacz wyrabia? Sprawdź też z wyłączonym XMP/DOCP. Przeinstaluj sterownik wcześniej czyszcząc stare kompletnie za pomocą DDU
  • Odpowiedz