Wpis z mikrobloga

@sprawa: Z punktu widzenia rozwoju zdecydowanie ma. Nie dość, że grając e4 lepiej też później Ci się będzie grało czarnymi przeciw białym które zagrały e4, to na dodatek jak trafisz na przeciwnika który w repertuarze ma raczej grę na e4, łatwiej Ci będzie go zaskoczyć. Oczywiście tyle z teorii, bo ja tak pieprzę, a sam gram od roku, i nigdy białymi nie zagrałem d4, a gram tylko e4 xD
@razornfs: Buuuu , ja gram obydwa, i git, albo QGD, albo 4 skoczki (gambit belgradzki/wariant hiszpański)
moim zdaniem należy grać proste debiuty , bo jak plan prosty to i łatwo go realizować, jak przeciwnik nie wie jak zareagować, to mamy przewagę, dlatego polecam 4 skoczki, bo plany proste
https://lichess.org/tO83mxHg/white (przykład z dziś)
, a czarne nie mają tak naturalnych ruchów.
Oczywiście na poziomie CM czy FM no to ciężko tam o
@sprawa: Ja gram tylko d4 dopóki nie będę czuł się pewnie w debiutach dla obu stron do ~15 ruchu, potem dopiero zacznę myśleć o nauce kolejnego.

@Czessplejer Jestem tym śmierdzącym londoniarzem, chociaż raczej próbuję wchodzić w ciekawsze warianty o ile przeciwnik pozwoli. A to, że jest "remisowy" to pieprzenie, bo dopóki nie jesteś graczem utytułowanym to zazwyczaj robisz chociaż 1 blunder na grę, a wtedy nie jest to pozycja remisowa jeśli
Pobierz Zirdan - @sprawa: Ja gram tylko d4 dopóki nie będę czuł się pewnie w debiutach dla ob...
źródło: comment_1649452877LYgg8oegm2s4ZMt7UKZDx8.jpg
@Zirdan tak osobą początkująca grająca e5 zawsze wejdzie jakieś guano...
Co do Londona, ten debiut sprawia mi ogromne problemy czarnymi . Nawet kursik sobie przerobiłem by to ogarnąć niedawno.