Wpis z mikrobloga

#dyinglight2 #gry #pcmasterrace

Tu widzimy ile dobra wizualnie daje ray tracing. RT to światło więc mamy poprawę oświetlenia, a skoro mamy poprawie oświetlenia to również cieni. (no ok, to też zależy co dokładnie z RT jest zaimplementowane, w DL2 mamy ray-traced global illumination, ray-traced reflections, and ray-traced shadows, nie tak zaawansowany RT jak w CP2077, ale solidnie)

Skoro mamy lepsze cieniowanie to mamy większą naturalności i głębie sceny. Oświetlenie, cienie to wszystko jest bardziej kontrastowe, dużo mniej płaskie. Dziwie się, jak wiele ludzi nadal nie docenia RT, w ideologiczny sposób próbując umniejszać znaczenie RT dla poprawy wizualnego odbioru sceny.
Variv - #dyinglight2 #gry #pcmasterrace 

Tu widzimy ile dobra wizualnie daje ray t...

źródło: comment_1643894029GcYbkuNRDz5eIMc9tDqWQI.jpg

Pobierz
  • 50
@NoMoRe: bardzo fajne, ale nie niezbędnę. Mimo że bardzo lubię doskonałą grafikę i zawsze gram na ultra to nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby w trakcie gry robić stopklatkę, żeby tylko porównać detale.

Jeszcze kosztem 50% wydajności. No DRAMAT!

Oprócz tej trawy wszystkie cienie są w tych samych miejscach i bardzo porównywalne. W ogóle murzynek w półcieniu nawet na stopklatce lepiej się prezentuje niż ten białas ( ͡° ͜ʖ ͡
i zawsze gram na ultra to nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby w trakcie gry robić stopklatkę, żeby tylko porównać detale.


@majk3l: To prawda, to jest bez sensu. Grafikę lepiej podziwiać w pewnym ruchu. Szczególnie RT wówczas zyskuje, bo lepiej widać np. jak działają odbicia, względem statycznego screena.
via Android
  • 0
@Variv: GI dodatkowo ułatwia życie. Oświetlenie robi się samo - nie muszą ustawiać ręcznie tego. Dziś spadek wydajności jest - ale za chwilę 3 generacja jednostek RT od NV więc będzie znacznie lepiej.


@cin123654 True. Twórcy od Metra też to mówili jak robili wersję RT. I jak mieli wersję gry tylko z RT to i ta wydajność była inna bo nie było syfow w grze z innego oświetlenia. Niestety zazwyczaj RT
@Variv: jak wyszła 1 gra only RT jej śladem niebawem pójdą kolejne. Myślę że do 2030 roku całe gry będą tworzone za pomocą RT. W 2018 roku NV ogłosiła konkurs dla fanów 3d . Mieli ogarnąć mały projekt. Wygrała pozycja stworzona tylko i wyłącznie za pomocą RT. Jakiś potwór szedł ulica - coś do podobny Godzilli lat 50.
@Gronie: 1 bez RT, 2 z RT . Zalukaj oświetlenie poddaszku na 1 planie. na 1 obrazku widać że jest jasny ale co go oświetla ? na ziemi nie ma żadnego źródła światła ( czyli błędne oświetlenie ) , obraz drugi oświetlenie obliczone za pomocą RT oddaje stan realistyczny jaki powinien być. Jest ciemniej gdyż nic tego punktu nie oświetla

To samo dom na końcu.

Tu nie chodzi o to który
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Variv: Z tego co usłyszałem w recenzji od jakiegoś kolesia, to RT czasami nawet na RTX3090 nie wyrabia, więc czy warte jest to używania takiej opcji? Wątpliwe.
Z tego co usłyszałem w recenzji od jakiegoś kolesia, to RT czasami nawet na RTX3090


@hacerking: Chyba w 4K bez DLSS albo na GPU od AMD. Już nie przesadzajmy, skoro mozna sobie bardzo fajnie grać w CP z RT to gdzie tutaj podjazd do DL, gdzie mamy mniej źródeł światła mniej neonów itp.

EDIT. Masz test. Jak chcesz grać w 4K z RT bez DLSS to owszem jest problem ale to