Wpis z mikrobloga

@Rafal_Baster: syn koleżanki wujka od strony siostry ciotecznej babci złamał palec skubiąc w nosie.
@SzanownyPan wszystkie elementy współpracujące powinny być nasmarowane przed montażem, w szczególności wszystkie uszczelki, oringi i tym podobne rzeczy. Przy montażu na sucho można je w łatwy sposób uszkodzić.
Porównanie kolegi @Megawonsz_dziewienc było nie tylko wulgarne ale i bardzo trafne. Mechanicy starszej daty zwykli mawiać "kto nie smaruje ten nie jedzie"
@Lupus88 kiedyś w starym sr sunturze zamontowałem nowe uszczelki obficie je smarując przy wyciskaniu, weszły stosunkowo łatwo. Następnego dnia podczas prób skakania wywaliło mi jedną z nich. (Prawdopodobnie za dużo oleju wlałem do środka) więc następnym razem już nie smarowałem
@Rafal_Baster: tak jak napisałeś, "wywaliło" Ci uszczelkę nie z powodu jej "nasmarowania" przy montażu tylko (najprawdopodobniej) przez zbyt dużą ilości oleju w komorze.
Brak smarowania przy montażu uszczelki może spowodować powstanie "zadziorów" i rys na powierzchni uszczelniającej uszczelki. Tego typu uszkodzenia moga skutkować przenikaniem zanieczyszczeń pod uszczelką.
Niewielka ilość oleju lub innego środka smarnego w dużym stopniu ograniczy ryzyko wystąpienia takich uszkodzeń.