Aktywne Wpisy
curiousboi +10
Czemu na wykopie tak bardzo nie lubi sie fliperów?
Czytałem taki argument, że są szkodliwi i nic nie wnoszą do spoleczeństwa.
Ale przeciez tak samo jest z #kryptowaluty, gdzie ta wartosc jest spekulacyjna, influencerzy tez zarabiaja w #!$%@? kasy za prymitywne czynności bez pokrycia, a czepiacie sie kogoś kto kupuje taniej, sprzedaje drożej czyli po prostu handluje?
Czy być może to po prostu wasze nieudacznictwo, ze nic nie macie, ani nic
Czytałem taki argument, że są szkodliwi i nic nie wnoszą do spoleczeństwa.
Ale przeciez tak samo jest z #kryptowaluty, gdzie ta wartosc jest spekulacyjna, influencerzy tez zarabiaja w #!$%@? kasy za prymitywne czynności bez pokrycia, a czepiacie sie kogoś kto kupuje taniej, sprzedaje drożej czyli po prostu handluje?
Czy być może to po prostu wasze nieudacznictwo, ze nic nie macie, ani nic
Metodzik +154
=====================[DARMOWA GRA NA EPIC]===================
Deus Ex: Rozłam ludzkości oraz The Bridge za D̲A̲R̲M̲O̲ w EPIC
OCENA
METASCORE: metascore: / user score: Deus Ex: Rozłam ludzkości 84/8.0 | The Bridge 74/7.4
STEAM: Deus Ex: Rozłam ludzkości w większości pozytywne (28,30 ocen) | The Bridge Bardzo pozytywne (3,283 ocen)
DATA WYDANIA:
Deus Ex: Rozłam ludzkości 23.08.16
The Bridge 11.02.13
AKTUALNE❗ do 21.03 godzina 16:00
Jeżeli chcesz chcesz być dodany/a do listy osób wołanych
Deus Ex: Rozłam ludzkości oraz The Bridge za D̲A̲R̲M̲O̲ w EPIC
OCENA
METASCORE: metascore: / user score: Deus Ex: Rozłam ludzkości 84/8.0 | The Bridge 74/7.4
STEAM: Deus Ex: Rozłam ludzkości w większości pozytywne (28,30 ocen) | The Bridge Bardzo pozytywne (3,283 ocen)
DATA WYDANIA:
Deus Ex: Rozłam ludzkości 23.08.16
The Bridge 11.02.13
AKTUALNE❗ do 21.03 godzina 16:00
Jeżeli chcesz chcesz być dodany/a do listy osób wołanych
Ostatnio system przeżył swoisty test obciążeniowy czyli targi CES - 100 000 uczestników. Tak to ten sam event z którego świat obiegły zdjęcia korka w tunelu - trwał on całą minutę (lol, tu całe nagranie https://twitter.com/adamtranter/status/1479149037253238790 ) i był spowodowany tym że zamknięto jedną ze stacji bo coś tam. Wyobraźcie sobie korki na tradycyjnych autostradach gdy zamknięty jest jeden ze zjazdów albo w metrze gdy zamknięta jest jedna z głównych stacji. Minuta korka? Byłby to rewelacyjny wynik.
A sam test oczywiście okazał się spektakularnym sukcesem:
średni czas transportu (1.7 mili) = 2 minuty! Średni czas oczekiwania pasażera: 15 sekund. Więc zanim powiecie "ale pociąg!" zastanówcie się kiedy ostatnio jechaliście zbiortowym transportem szynowym w którym czeka się średnio 15 sekund na wejście do pojazdu. Nigdy? No właśnie. 15 sekund to statystyki taksówek branych z postoju, nie pociągów.
https://twitter.com/boringcompany/status/1480452278687522820
Powiecie pewnie, łe tam, 15 sekund, pewnie nikt tym nie jeździł! No nie, podczas CES Boring Company przewiozło 15 000-17 000 ludzi dziennie (źródło; tylko nie wyliczajcie z tego maksymalnej przepustowości, rzeczywiście przewiezieni klienci != maks. przepustowość, maks. to maks., rzeczywiste zapotrzebowanie jest zazwyczaj mniejsze a skoro system się nie zatkał to wiemy że niemal na pewno było mniejsze)
A satysfakcja klientów? Wg ankiet samych użytkowników - ocena "outstanding" czyli po naszemu byłoby to "6", najwyższa możliwa nota w szkołach.
https://twitter.com/boringcompany/status/1481133809378766852
Sceptycy pomyślą pewnie - głupi szarlatan Musk wycisnął kasę i pewnie skasował za to jak za zboże?
No nie, wbrew pozorom ci debile z Las Vegas wiedzą co robią i np. rozpisali przetarg. Boring Company dostarczyło system za $52m. Następny pod względem ceny kandydat proponujący podniesiony transport szynowy - $215m (źródło)
A teraz pozwólcie sobie przeanalizować tą liczbę. $52 mln!!! Za 1.7 mili tunelu i 3 stacje!!!. Czyli za $1 mld (przeciętna cena budowy 1 mili linii metra w USA (źródło) można zbudować jakieś 34 mile / 50 km tuneli od Boring Company i 60 stacji. Oszczędności wynikają oczywiście z tego że jeżdżą auta, są krótsze, mają lepszy promień skrętu, jeżdżą w mniejszych tunelach (mniejsza średnica) i mogą się wspinać pod bardziej strome wzniesienia - czyli stacji nie trzeba wkopywać głęboko pod ziemię (auto szybko zjedzie na -15 metrów od poziomu gruntu gdy pociąg potrzebuje setek metrów) i można nimi bardziej "zawijać" żeby omijać przeszkody geologiczne (promień skrętu auta = 11 metrów, pociągu = 70)
Ogólnie wygląda na to że mamy na horyzoncie nową, zajebistą alternatywę dla drogiego metra. Super.
Pozostaje mieć nadzieję że finanse się spinają i te $52m to była realna cena a nie zrobione po kosztach dla reklamy... Ale pożyjemy zobaczymy. Jak Boring kiedykolwiek wejdzie na giełdę (oby) to wszystko ładnie zobaczymy w prospekcie emisyjnym S-1, na razie nie ma co spekulować.
Gotowego autopilota dla tunelów (dla Tesli nie jest priorytetem optymalizacja pod tunel, więc jeszcze to trochę potrwa zanim się do tego przyłożą). Samo to zwiększy przepustowość o miejsce kierowcy.
Ale tak naprawdę tam by się bardziej przydały autonomiczny bus Tesli, taki jaki pokazali na
W praktyce pewnie będzie jak teraz Uber - droższy pojazd "exclusive" i tańszy zbiorowy.
A a propo tego to ciekawi mnie jak szybko mogliby skalować gdyby to ruszyło z kopyta - w hipotetycznym scenariuszu w którym udowadniają ze to lepsza technologia i wygrywają każdy przetarg, ile tuneli mogliby kopać jednocześnie zakładając że jest finansowanie?
Zastanawiam się czy czynnikiem limitującym będzie ilość maszyn do kopania czy