Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Przegrałem w sprawę w sądzie I instancji a pracuję w branży budowlanej i biegli stwierdził mój błąd w montażu bramy garażowej (najpierw jeden biegły, później poprosiłem o kolejnego). Szkody wyceniono na ok. 4800 zł plus koszty sądowe, biegli. Nie jestem w stanie oddać to od razu.

Pozwało mnie młode małżeństwo. Chciałem się z nimi dogadać, że oddam im w ratach ale chcą wszystko od razu. Było między nami trochę kwasu z zapłatą za moje usługi i ich postępowaniem więc robią mi pod górkę bo powiedzieli, że złożą wniosek o zabezpieczenie ich roszczeń a jak będą mieli prawomocny wyrok to pójdą od razu do komornika aby mi dołożył koszty. Powiedziałem im, że wobec tego złożę apelację i uzbieram przez ten czas potrzebną kwotę, wpłacę im na konto bankowe lub przekazem a apelację cofnę bo i pewnie ją przegram.

1. Czy teraz składam do sądu wniosek o uzasadnienie wyroku i od dnia otrzymania na piśmie uzasadnienia mam 14 dni na apelację do II instancji?
2. Czy mogę w tym czasie oddawać w ratach im dług dokumentując wpłaty, przelewy?
3. Co w sytuacji jak zapłacę im ratę np. 1000 zł (oczywiście w tytule przelewu za co to jest) a oni mi to zwrócą? Wtedy to się będzie liczyć, że im oddałem część długu?
4. Czy oni mogą ode mnie nie przyjąć przelewu np. pierwszej raty lub przekazu bankowego? Owszem sąd wtedy się zdziwi, że skoro się nie zgadzam z wyrokiem i złożyłem apelację to po co im oddaję w ratach. Nie chcę mieć znowu kosztów egzekucji komorniczej skoro widzę, że się z nimi nie dogadam aby im oddawać zasądzoną kwotę.

#prawo #komornik #sady #dlugi

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #61d72b5337651b000a90862f
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Eugeniusz_Zua
Wesprzyj projekt
  • 8
@AnonimoweMirkoWyznania: komornik weźmie w ratach ile może.