Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Witam,

Chciałbym zacząć pomału szukać pracy jako jakiś analityk, administrator baz danych itp.

Nie mam doświadczenia stricte it czy finansowego, pracuje w biurze dewelopera na administracji ale pełnię też nieformalne funkcje osoby która ad hoc przygotowuje zestawienia, prezentacje itp. Pomagam również w zagadnieniach związanych z oceną techniczną budynków osobom związanych z gwarancją z racji mojego wykształcenia (inż. Budownictwa).

Angielski oceniam na B1+ oraz moja różowa jest rekrutetem na codzień pracującym z angielskim (branża automotive ale głównie inżynierowie lub mechatronicy) więc pomoże mi się do rozmowy przygotować.
Excel zaawansowany z VBA, podstawy języka DAX, skrypty Python oraz Power Bi, Power Query.

Czy jest sens zakładanie githuba dla projektów zapytań w power bi, power query czy prostych skryptów Pythona? W obecnej pracy napisałem kilka makr które wykorzystują zarówno vba jak i Pythona czy power query (łączenie plików pdf, wysyłanie załączników mailem z poziomu Excela ).

Jest sens takie projekty do cv wpisywać? Jak wgl w CV to uwidocznic? Nie ukrywam że to trochę moja zajawka a wiem że w obecnej pracy trochę się marnuje pod tym kątem plus zarobki są bardzo słabe.

Na ile mogę też liczyć w Warszawie na początek? Zależy mi na pracy hybrydowej/zdalnej ale to nie jest wymóg konieczny.

#korposwiat #korpo #excel #vba #kiciochpyta #programowanie dla zasięgu #programista15k #bazydanych #big4

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #61d1eb150ed247000a927b26
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Eugeniusz_Zua
Wesprzyj projekt
  • 19
Pracowalem jako analityk danych w duzej, ogolnopolskiej firmie z branzy meblarskiej z siedziba w miescie sredniej wielkosci.
Twoje umiejetnosci z pewnoscia by przewyzszaly oczekiwania zarzadu co do doswiadczenia na tym stanowisku.
Moja rekrutacja nie wymagala przedstawienia wykonanych projektow, lecz byl to prosty test excel, plus troche zaawansowanych funkcji, bez vba.
Na pewno gotowe prezentacja projektow by pomogla przy rekrutacji. Moim zdaniem warto prowadzic takie portfolio.
Odchodzac z tej posady szukalismy mojego zastepstwa
@AnonimoweMirkoWyznania:
Tu sugeruje porozmawiac ze specjalista od zatrudniania / rekruterem. Na pewno lepiej doradzi jak zbudowac cv.
Mozesz zawsze wytlumaczyc sie ze swojej dodatkowej wiedzy: “nie bylo to w moich codziennych obowiazkach, lecz bralem udzial w projektach zespolowych” (Plus do pracy zespolowej)
Tak od siebie dodam, ze mam 15 lat doswiadczenia zawodowego, a moje cv to zawsze jedna strona A4.
Dobieram poprzednich pracodawcow jak i powierzane obowiazki, aby jak najbardziej dopasowac
@dr_Cyban: imo przeceniasz trochę takiego kolesia w sensie $$. pisanie prostych makr do automatyzacji jakichś czynności to najczęściej robota bardziej zmotywowanego entry lvla któremu nie chce się tego robić ręcznie / chce się czegoś nauczyć w czasie pracy, 8k na rękę to nie zarobi. chyba że mówiłeś o brutto

z kolei

@Charlie_Baker: przecenia jeżeli chodzi o umiejętności. powie że potrafi robić ETL, wrzucą go na projekt gdzie będzie musiał brać
@peoplearestrange:
Dalem przyklad z wlasnego podworka. Stawka jest jak najbardziej osiagalna, lecz do zadan nie tylko makra.
Przede wszystkim gromadzenie danych z roznych (czesto gownianych zrodel), transformacja i budowanie modeli danych - Power Query, Olapy
Analiza, wyciaganie wnioskow i przedstawianie wynikow do zarzadu.
Kontrola kosztow, marze, analiza kanalow sprzedazy, stanow magazynowych itd.
Wiedza w zakresie inventory / sales / finance dobrze widziana, aby przedstawic dane w rozsadny sposob.
Umiejetnosc prezentacji danych
@peoplearestrange:
Ja to robilem jako jedna osoba.
Dane z wielu roznych zrodel - finansowe z ERPa,
Sprzedazowe z OLAP cuba, koszty z excela :) i pdf (faktury), magazyny z oddzielnego systemu.
Wszystko trzeba bylo zgrac, przerobic i zbudowac model danych. Ja uzywalem Power Query.
Potem to juz z gorki.
@Wogybogy: Dokladnie. Ale nie uzywalem harmonogramu. A to ze wzgledu na rozne dni, kiedy noew dane byly dostepne. Potem te dane, w zaleznosci od zrodla, byly skonfigurowane w PQ.
Np. dane z pliow excela - mialem caly folder jako zrodlo i kazdy nowy plik byl dodawany do modelu danych. OLAPy jako oddzielne zrodlo danych, ale takze dodane do modelu. Czesc byla niestety dodawana recznie, bezposrednio do tabel... (bez komentarza).
Cala reszta