Wpis z mikrobloga

#f1 #sport
Tak mnie naszło... Dzisiaj najszybszymi pojazdami na torach są bolidy f1. Nic nie jest w stanie wykręcić lepszego czasu np. na Monzy czy Silverstone. Szybkie, piekielnie przyczepne, ale mimo wszystko na "kagańcu" przepisów. Zamarzyło mi się F1 PRO - buduj co chcesz, jak chcesz, właduj silnik jaki Ci się podoba... używaj przyspieszenia rakietowego na prostych. Róbta co chceta. Ciekawe o ile pobite zostałyby rekordy poszczególnych torów, gdyby nie ograniczyć przepisami inżynierów. W jakim kierunku poszłyby teamy? Ta buda co dzisiaj, ale podkręcone do granic absurdu silniki, czy cos kompletnie inaczej wyglądającego/działającego? Oczywiście jeden warunek - to nie ma być nic latającego ;)
  • 17
@JuzefCynamon: Myślę że takich nie brakuje. Clue to znaleźć przyczepnośc i moc. Na pewno gdyby dodac mocy nie zwiększając znacząco masy (zero problemu) dzisiejszym bolidom, to poleciałyby 2-3 sek. lepiej od każdego rekordu na każdym torze. Ale czy dzisiejsza f1 to jedyny kierunek żeby robić najlepsze czasy?
@straszny_kameleon: Regulacje muszą być - od razu stałyby się to zawody jednego, bogatego zespołu, który co sesje zmienia silnik. :x Może powstaną jakieś projekty „jednorazowych” bolidów na hot lapa (coś jak porszówa 919 evo), Red Bull lubi takie niestandardowe zabawy. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jednak i tak pozostaje kwestia kierowcy - już teraz przy obecnych przeciążeniach sięgających 6g przeciętny człowiek mógłby odlecieć.
@K_R_S: Jezu, ale z Was ludzie zniewoleni.... Musza być przepisy/regulacje/obostrzenia. #!$%@? - nie ma być! Prosta myśl - co byłby w stanie stworzyć człowiek nie mając żadnych ograniczeń regulaminowych/finansowych. Tak trudno to sobie wyobrazić?
@straszny_kameleon: wiele opcji było już kiedyś w f1 i zostały zakazane w celu spowolnienia bolidów. Aktywne zawieszenie, ground efect, bezstopniowa skrzynia biegów, silnik kwalifikacyjny wytrzymujący 1 okrążenie. Chyba tylko aktywne aero było od zawsze zakazane, a na pewno ruchome elementy znacznie przyspieszyłyby auto
@straszny_kameleon: no i były tez z wszystkimi kołami skrętnym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Coś mi się przypomina, ze w okolicach 2010 roku był pomysł, że zespoły które mieszczą się w limicie budżetowym mogą stosować napęd 4x4

Ciekawe ile roznicy w czasie dałyby te wszystkie wynalazki wsadzone do jednego bolidu