Wpis z mikrobloga

Konfiguruję swoje pierwsze BMW w życiu. Budżet 300-350k. Auto powinno być dynamiczne, ale bez przesady (jeżdżę w miarę przepisowo) i zależy mi na komforcie. W związku z tym mam dwa pytania:

1. Podoba mi się pakiet sportowy M ze względu na wygląd. Właściwości aerodynamiczne też spoko. Jednak dostaje się też sportowe zawieszenie M. Dużo traci się komfortu z tym zawieszeniem w stosunku do standardowego? W razie czego są jakieś możliwości w ustawieniach zwiększenia komfortu?
2. I drugie pytanie bardzo podobne do pierwszego czyli wybór automatycznej skrzyni biegów, a sportowej automatycznej skrzyni biegów z łopatkami. Różnica w cenie tylko 1000 zł. Będzie duża różnica biorąc sportową? Czy jak zależy mi na komforcie to lepiej zwykłą żeby nie szarpało?

M pakiet bym chciał i sportowa skrzynia brzmi dobrze, ale boję się, że se kupię wóz drabiniasty za 300k. Czy przesadzam i sportowe zawieszenie i sportowa skrzynia i tak są komfortowe jak przesiadam się z Volkswagena?

Poproszę o wstępną opinię wykopowych ekspertów i lecę do salonu ( ͜͡ʖ ͡€)

#samochody #bmw
  • 12
@alina-muhammadowa-krawczykowa:
1. A masz opcję zawieszenia adaptacyjnego? ja mam takie cudo i jest bajka. Jak jadę do roboty to mi dupa nie odpadnie, a jak chce #!$%@?ć na zakrętach to przełączam przycisk zawieszenie staje się twarde jak pitok o poranku i myk myk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2. Łopatki są mega. Jak masz sam automat to zawsze będziesz miał lekkie opóźnienie - np. chcesz wyprzedzić, dajesz pedał
@fiman: Tak tak, jazdy próbne będą, ale wiadomka że do dealera ograniczone zaufanie stąd wcześniej prośba o opinie. Co do zawieszenia adaptacyjnego to nie mam pojęcia, a więc to by rozwiało moje wątpliwości z punktu 1 czyli czy są jakieś możliwości ustawienia tego zawieszenia.
@Zbieracz_kapiszonuf: a jak jedziesz przez dłuższy czas jednostajnie jakieś 50 km/h na 2 tysiącach obrotów i wciśniesz pedał w podłogę to nie masz laga na szkrzyni?
Jak jedziesz "sportowo" to skrzynia będzie reagować elegancko, ale jak będziesz się wlekł w korku to będzie potrzebować chwilę żeby się ogarnąć że potrzebujesz mocy a nie optymalnego spalania
@fiman: a no mam laga czasem:)myślisz że optymalizacja mogła by w tym pomóc? Odzwyczaiłem się od manualnej skrzyni a manetki jakoś mi nie leżą( nie umiem na tym jeździć) a przy 50kmh to mam jakieś 1000obrotow , diesel here. No chyba że na sport jadę to stara się sztywno 2000 trzymac
@alina-muhammadowa-krawczykowa: pakiet m to takie must have. Będzie zajebiscie twardy, ale to ma swój plus. Jak będziesz jeździł po wybojach to zapytaj zawieszenie adaptacyjne. Łopatki się przydają na przykład w górach jak trzeba szybko zmieniać biegi, ale szczerze to na trybie sport uzyskasz to samo. Bardziej skup się na kamerach cofania bo po przesiadce na duża limuzynę łatwo o przycierke