Wpis z mikrobloga

Zajrzałem wczoraj rano na kanał #codzisreklamujemy, bo w końcu, po "testach" chńskich odkurzaczy, plastykowych desek i poradnikach koszenia trawy - nagrali coś interesującego, czyli porównanie laserów krzyżowych. Ja zawsze zaczynam oglądanie, zwłaszcza takich zakalców po pół godziny - od komentarzy, bo to taki spis treści, co jest na odcinku :) Był np. komentarz, że nie sprawdzili jak te lasery działają, nie oznaczyli filmu jako reklama, a firma, która im podarowała nowy laser, w trakcie kalibracji uszkodziła im stary :) No to obejrzałem całego gniota i znalazłem kilka ciekawostek :)

1. Brodaty wodzirej aka Majster oczywiście przez cały odcinek zachwalał otrzymany od firmy laser Leica, określeniami "wiodąca marka", "profesjonalny produkt", itd. - prosto z "Poradnika Domokrążcy". W podsumowaniu stwierdził, że największą zaletą Leicy w porównaniu do chińskiego Firecore jest 2-LETNIA GWARANCJA!!! Łał, rewelacja, to chyba faktycznie pierwszy laser na polskim rynku, który ma 2-LETNIĄ GWARANCJĘ! Co do wiodącej marki - jeszcze się nie spotkałem, żeby ktoś używał laserów Leica na budowie.

2. Faktycznie, w ogóle nie porównali działania obu laserów: nie pokazali np. dokładności poziomowania albo wzajemnej odchyki wiązek - standard w takich porównaniach, jednak tu tego nie było. Nic nie powiedzieli o zasięgu działania. Nic nie powiedzieli o czasie działania na baterach/aku (choć Leica wyładowała się w czasie odcinka i musieli podłączyć do prądu). Wodzirej pokazywał tylko wiązki na ścianach, twierdząc, że Leica ma taką samą szerokość jak Firecore. Jak jest naprawdę, można zobaczyć na screenie poniżej (właśnie gdy mówi, że obie wiązki z 10 metrów mają "ok. 3 mm" :)

3. Wodzirej, widząc, że wiązka Leicy jest ewidentnie szersza niż Firecore, stwierdził że Leica ma regulację mocy wiązki i jak się da na ciemniej, to będzie węższa. To samo potem #misskanalu usiłowała wcisnąć widzom w komentarzach. Nie, #!$%@?, jak się da na ciemniej, to będzie ciemniej, bo to nie jest regulacja szerokości emisji wiązki.

4. Porada wodzireja, żeby sprawdzać ilość luxów w danych technicznych laserów i wybrać ten, co ma więcej luxów. Ciekawe, gdzie on widział te luxy, chyba w chińskich neonówkach, które też kiedyś zawzięcie reklamował. W porównywanych laserach nie ma takiego parametru.

5. Odcinek nie jest oznaczony jako "płatna promocja", tymczasem firma, która im podarowała Leice, oraz "Piotrek" z tej firmy i jego kanał - są wspomniane na odcinku 7-8 razy. Jest też oczywiście i link. Wartość "darowizny" to 3100 zł, ze statywem i tyczką 3300-3400 (tu wodzirej też skłamał, bo powiedział, że 2800 zł).

6. Hit odcinka: Oba odbiorniki nie widziały wiązki z Firecore, po powrocie chińczyka z kalibracji wykonanej przez reklamowaną w odcinku firmę. Wodzirej pyta się widzów, co to się mogło stać, bo przedtem działało? Widzowie odpisują, że pewnie w tej firmie coś zgrzebali. Wodzirej wyraża nadzieję, że może "Piotrek" z reklamowanej firmy coś napisze w komentarzu :) Na razie "Piotrek" się nie odezwał, może poza kamerą? ;)))

Moja ocena odcinka: Jeżeli chcesz zostać wielokrotnie wprowadzony w błąd przez ziomutka udającego Makłowicza Budowlanki, chcesz kupić produkt mający to samo co dwukrotnie tańsza konkurencja oraz dowiedzieć się, że firma X uszkodzi Ci Twój laser oddany do kalibracji - gorąco polecam! :) Na marginesie: wspomnianego na początku komentarza już nie ma pod filmem - za to kanał #codzisreklamujemy dostaje ode mnie dodatkowo laur Małego Shadowbańca :)


#codzisreklamujemy #majstry #misskanalu #lukaszbudowlaniec
berman - Zajrzałem wczoraj rano na kanał #codzisreklamujemy, bo w końcu, po "testach"...

źródło: comment_1635749314irug27iDtRzdAnQZ3NAeOc.jpg

Pobierz
  • 18
@berman: ty chyba znów chcesz być wywołany do tablicy w komentarzach/filmie po nazwisku przez miss :) , kanał naprawdę jest ciekawy i mający jakieś pomysły patenty ale tylko gdy nie biorą się za reklamę a teraz mam wrażenie że ciągle widać u nich to samo jak pójdą dalej drogą reklam (a zbliżają się święta to wiadomo ) może być źle.
Porada wodzireja, żeby sprawdzać ilość luxów w danych technicznych laserów i wybrać ten, co ma więcej luxów.


@berman: Przecież wszyscy wiedzą, że podstawowy parametr lasera podaje się w luxach :) tylko naiwni dalej odnoszą się do takich danych jak: długość fali diody laserowej (Λ ) oraz moc optyczna lasera (W).
Ma marginesie wystarczyło zastosować papier milimetrowy aby dokładnie zaprezentować padanie wiązki. Gdyby jeszcze do tego zrobić to z kilku różnych odległości
@JetkaGietkaJakDetka: O to to, tylko naiwni czytają dane techniczne, zawodowcy po prostu wierzą majstrom z jutuba ;) Papieru milimetrowego to oni mogli nie mieć, ale wystarczyło zrobić zbliżenie na białą miarkę, nawet taką drewnianą, przyłożoną do ściany. No niestety, nie zrobili tego. Najbardziej mnie śmieszy, że nie pokazali zbieżności wskazań wiązek - to elementarz, gdy się porównuje dwa urządzenia. No ale jedno dostali od firmy, a drugie kalibrowała ta sama firma
@berman: najnowszy film oznaczony jako płatna promocja z ocieplania ścian na poddaszu a laserki jeszcze nie, jakoś mi się nie chce wierzyć, że to nie reklama laserowa patrząc na powyższe co pisałeś o porównaniu
@astri: Sami powiedzieli w jednym z wcześniejszych odcinków, że dostali od firmy laser z akcesoriami (wart łącznie ponad 3 tys. zł), "do testowania na kanale". Tymczasem "...Jeśli [influencerzy] zachwalają jakiś produkt, jest duża szansa, że fani będą chcieli ich naśladować i go kupić. Sytuacja, gdy influencer otrzymał za swój wpis wynagrodzenie, ale sprawia wrażenie, że dzieli się prywatną opinią, jest zwyczajnie nieuczciwa. Sponsoring należy przy tym rozumieć szeroko - zapłatą