Wpis z mikrobloga

@stglu: rzeczywiście coś z nazwa popieprzyłem. Tak to jest ten, dzięki.

nie wiem jakie sa warunki takiego etfa


@dupasmoka: no właśnie o to mi też chodzi. Generalnie przez taki indeks jest wygodniej i prowizja mniejsza, ale nie wiem jaki może być haczyk w porównaniu do posiadania akcji, bo nie znam się z regulacyjnego/prawnego punktu widzenia na ETFach. Tak czytam teraz z dokumentu prospektu, to są tam np. koszty zarządzania, domyślam
psi-nos - @stglu: rzeczywiście coś z nazwa popieprzyłem. Tak to jest ten, dzięki. 

...

źródło: comment_1634898344Uf5EXciaaJZj9VfICBhZM9.jpg

Pobierz
Generalnie przez taki indeks jest wygodniej i prowizja mniejsza,


@psi-nos: Fakt, wygodniej, ale to że prowizja jest mniejsza to jest zludne.

Jedna jednostka mwig40 to teraz okolo 57000zł, *jednorazowa* prowizja jaka zaplacisz to bedzie okolo 200zł.

Natomiast taki fundusz za zarzadanie bierze ile? 0.5%, 0.2%? 57000*0.005=285.0, wiec juz w pierwszym roku pobieraja wiecej niz sam zaplacisz.

A ETF to wedlug mnie kupuje sie raczej na lata jak nie dekady.
Jedna jednostka mwig40 to teraz okolo 57000zł, jednorazowa prowizja jaka zaplacisz to bedzie okolo 200zł.


@dupasmoka: akurat na xtb zerowa prowizja, spread na tym jest około 0,25%. Zarządzanie niby 1,25% rocznie jeżeli dobrze rozumiem, także drogo. Dobry biznes na tym mają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@psi-nos: Koszty są rzeczywiście mniejsze przy rynku wtórnym, niż w jakiś funduszach, więc to plus. Dodatkowo sam mechanizm działania ETF w porównaniu do wielu funduszy wydaje się dużo prostszy, z założenia to proste odzwierciedlenie indexu. Niestety nie podpowiem nic na temat prawnych haczyków, nie będę też polecał ani odradzał tego wyboru, ale wydaje mi się, że ręczne odzwierciedlenie takiego ETF o ile jest pewnie bezpieczniejsze, nie wydaje mi się takie proste.
Musiałbyś na bieżąco próbować odzwierciedlić udział 40 spółek w portfelu