Wpis z mikrobloga

Witam.
Jakiś czas temu zaliczyłem na śniegu małego dzwona o murek prowadząc Clio 1.2 TCE 2010. Wymieniłem kurtynę + fotel z poduszką po stronie pasażera. Na desce rozdzielczej wyświetla mi się "check airbag", po podłączeniu do Delphi wyświetla się kod df194 wymień komputer po uderzeniu - diagnostyka poza domeną, a po przeskanowaniu Carista OBD2 - OBD Scanner Pro pokazuje mi najprawdopodobniej na sensor pod siedzeniem kierowcy (załącznik) .
Nie mogę podłączyć z jakiejś przyczyny Caristy pod DDT4ALL (znajduje mi kod COM, ładuje port speed 38400 i w tym momencie się zawiesza - ustawienia prędkości portu w menadzeze urządzeń zgadzają się z tym w programie).
Jak sobie z tym poradzić? Czy DDT4ALL da radę czy muszę inwestować w Can Clipa?

#renault #elektromechanik #samochody #obd2 #clio #ddt4all #clip #mechanikasamochodowa
Disky - Witam.
Jakiś czas temu zaliczyłem na śniegu małego dzwona o murek prowadząc ...

źródło: comment_1633788269qVRBFHaYA11HQTcQVPaDdJ.jpg

Pobierz
  • 28
@Disky: Masz aktywny błąd DTC907F49 (DF194), więc musisz wyczyścić moduł poduszek. Twój moduł poduszek to Autoliv RC5 i posiada on wbudowaną komendę do resetu "crash data", ale potrzebny jest klucz, który trzeba podać w tym poleceniu, aby zostało ono zaakceptowane przez sterownik. Jeśli nie znasz klucza, to w tym wypadku DDT4ALL sobie z tym nie poradzi.
Z pewnością odpuść sobie również CLIPa, ponieważ jest bez użyteczny do takich działań.

Wyczyszczenie tego
Marianpol - @Disky: Masz aktywny błąd DTC907F49 (DF194), więc musisz wyczyścić moduł ...

źródło: comment_1633803449miVbbIpdrE5bHjpv2sHDr5.jpg

Pobierz
@Disky: Chociaż w tym wypadku chyba bardziej prawdopodobne jest to, że EEPROM 95640 tego modułu jest odczytywany przez polecenie 0x23, dump jest czyszczony w odpowiednim miejscu i jest to z powrotem zagrywane do modułu.

W każdym razie, wspomniane przeze mnie narzędzia powinny z tym sobie poradzić. Ewentualnie wyciągasz moduł i komuś zawozisz do czyszczenia.
@Disky: A, no i zapomniałem jeszcze ostatnim rozwiązaniu: wymiana modułu na inny, czysty. Koszt śmieszny, tylko będziesz miał trochę auta do rozbiórki (moduł jest pewnie pod tunelem środkowym).

Na 95% musisz szukać takiego modułu (RC5 P1/P2):
https://allegro.pl/oferta/clio-iii-3-sensor-airbag-modul-8200962347-9322026901

Później ewentualnie konfiguracja modułu w DDT4ALL, aby ilość i rodzaj poduszek się zgadzał z rzeczywistością oraz zmiana numeru VIN (o ile VIN z innego auta razi Cię w oczy).
@Marianpol: właśnie mam nowy moduł I chciałem go zwracać! Podłączyłem go, samochód nie ruszył kompletnie, więc postanowiłem pracować nad starym. Z tego co mi tłumaczyl sprzedawca to nowy moduł powinien wystartować odrazu po wymianie, ale tak się nie stało - przy odpalaniu coś przy końcowej fazie blokowało. Rozumiem, że mam go teraz na nowo podłączyć i skonfigurować w ddt4all?
Dziękuję Ci ślicznie za pomoc!
@Marianpol: mógłbyś polecić jakiś ELM który będzie współpracował z ddt4all i Clio? Mam ELM 327 1.5 USB, DDT4ALL go wykrywa, przechodzi inicjację w Pythonie jakolwiek to nie brzmi, ale nie znajduje kompletnie nic w moim ECU
@Disky: mając na myśli że nie ruszył - wszystkie możliwe kontrolki mi wyskoczyly, coś przy końcu odpalania blokowało - wyglądało mi to na komunikat "nie znamy się kolego", ale wiedzę w tym temacie mam zerową
@Disky: Skoro masz nowy, czysty moduł to założyłbym właśnie ten. Również uważam to co sprzedawca - to powinno działać od razu i nie blokować możliwości startu auta. Chociaż odnośnie braku możliwości odpalenia silnika znalazłem w serwisówce procedurę, która powinna się z tym uporać (patrz zdjęcie).

Zalecane wykonanie polecenia skasowania błędów z modułu wtrysku nawet jeśli nie ma tam błędów. Następnie należy wyłączyć zapłon, aż zostanie utracona komunikacja z modułem wtrysku (najlepiej
Marianpol - @Disky: Skoro masz nowy, czysty moduł to założyłbym właśnie ten. Również ...

źródło: comment_1633812280HaMG7vdILAd7rGVjE1DZPN.jpg

Pobierz
@Marianpol: I czym wyczyszczę tę błędy wtrysków? Mam zwykły OBD 2 do czytania i kasowania błędów, albo Cariste która wydaje się dobrze działać z Car Scannerem na Androidzie. Wystarczy do tego?
@Disky: Wydaje mi się, że Car Scanner sobie z tym nie poradzi, bo on korzysta raczej ze standardu SAE J1979. Sprawia to, że do kasowania błędów używa innego polecenia niż dedykowane narzędzia.

Skoro masz Carista to może warto spróbować PyClip na Androida. To taki CLIP na telefon. Jak się dobrze pokombinuje to można zrobić prawie wszystko co CLIP. Link wyślę na PW.

Zobaczymy czy uda się jakoś sprawić, żeby DDT4ALL ruszyło
@Disky: Spoko, taka czcionka wystarczy.

Przejdź do zakładki LC : System configuration w module poduszek, aby odczytać konfigurację modułu. Możesz sobie zrobić screena, ale może łatwiej będzie jak później wyciągnę tą konfigurację z loga.

Jaka nazwa błędu?