Wpis z mikrobloga

Cześć, w tym miesiącu przeprowadzam się do innego miasta, pierwszy raz jestem w takiej sytuacji i mam kilka pytań, na które może będziecie w stanie mi odpowiedzieć. To na wstępie tak, będę wynajmować pokój i pracować na miejscu, nie dłużej niż na okres jednego roku, wyprowadzam sie z domu rodzinnego. Jestem zielony w sprawach urzędowych, więc nie wiem jakie czynności prawne mam wykonać przed lub/i już po zmianie miejsca zamieszkania. Z tego co czytałem to w normalnych sytuacjach trzeba zmienic urzad skarbowy, wyrobic nowe dokumenty etc. I w sumie o to mi chodzi, jakie procedury mnie czekają w moim przypadku, gdzie wyprowadzam sie na czas okreslony, bede wynajmowal pokoj wiec pewnie meldunek tez na czas okreslony by byl, no i zawsze moge wrocic do swojego domu rodzinnego. Z gory dzieki za odpowiedzi.
#kiciochpyta #praca #urzadskarbowy
  • 2
@breslau98: nic nie wyrabiaj dopóki nie będzie to Twoje mieszkanie.
jak sobie wyobrażasz co roku wyrabiać nowe dokumenty wraz z nowym mieszkaniem?
A urząd skarbowy ogarnie pracodawca na rejonie(mieście), w którym pracujesz - jeżeli umowa o pracę. A jak umowa zlecenie, wtedy zostanie wpisany adres urzędu z miasta zameldowania.

serio to nic nie musisz robić w czasie przeprowadzki od strony prawnej. jeżeli chcesz odprowadzać podatki w danym mieście(gdzie pracujesz i mieszkasz),
@breslau98:
Urząd Skarbowy zmienia się w ten sposób, że w rocznym zeznaniu PIT, które składa się między 15 lutego i
30 kwietnia, wpisujesz właściwy ze względu na miejsce zamieszkania.

Nie wiem jakie nowe dokumenty chcesz wyrabiać. Na dowodzie osobistym (najnowszy wzór) i prawie jazdy (najnowszy wzór) nie ma już wpisanego adresu.