Wpis z mikrobloga

Jako, że nasz wspaniały rząd zmienia zasady odsprzedaży samochodu po leasingu to zastanawiam się nad wynajmem długoterminowym. Od kilku lat "choruje" na elektryka (miałem okazje wynajmować i3 przez tydzień). Przyjemność z jazdy tą "zabawką" była niesamowita. Dodatkowo wystartował właśnie program "Mój elektryk" dla firm, gdzie można skorzystać z dotacji 27k zł przy deklarowanym przebiegu min. 15k rocznie). Dofinansowywany jest zakup za gotówke, leasing oraz wynajmy. Jedna z firm opublikowała już cenniki wynajmów z dofinansowaniem. Wygląda to bardzo ciekawie, więcej mozna przeczytać tutaj. W oko wpadł mi Hyndai Ioniq 5, którego mozna już mieć za 1549zł netto/mc. Jest opcja przedłużenia wynajmu do max 60msc lub wykupu po zakończeniu wynajmu. Można też pomyśleć o tesli za jedyne 1999zł/mc :D Czy widzicie tutaj jakieś znaczące minusy tego rozwiązania?

#leasing #arval #samochodyelektryczne #hyundai #ioniq5 #mojelektryk
  • 17
@tomcho: tak, brak możliwości ładowania jak mieszkasz w bloku z PRL, chyba że ładujesz na komercyjnych ładowarkach i płacisz drożej niż za paliwo.

A tak serio to super sprawa! Ale raczej jako drugie auto. Składka za polisę jest niska, kosztów serwisów raczej brak (jedynie wymiana filtrów), wymiana tarcz i klocków z 2-3 krotnie większym interwałem. Bierz!
Mieszkam w domu prywatnym, mam podciągniętą trójfazówke, więc ładowarka 11kW powinna zdać egzamin. Oprócz tego w okolicy 10km mam bezpłatne (na razie) ładowarki. Zastanawiam się jeszcze nad serwisem opon w cenie 120zł netto/mc nie będe musiał sie martwić o zimówki. Tutaj to może być dobra opcja ze względu na to, że auto jest dośc mocno niestandardowe i załatwienie zimowego ogumienia na własną ręke może być nie lada wyzwaniem ;)
Hyndai Ioniq 5, którego mozna już mieć za 1549zł netto/mc


@tomcho: gdzie taka oferta? Chyba przy sporej wpłacie? Ja tam biorę enyaqa albo ID4 bo dużo miejsca i bagażnik potrzebny, ale hyundai i Kia miodzio.
@Stashqo: @mechaniczny_pomidor: Są zrobione z innych materiałów i ponoć dlatego tak jest, ale mogą być też droższe bo to mniejszy kawałek rynku z mniejszą konkurencją.

Z jakiego powodu miały by być inne?


@mechaniczny_pomidor: Opór toczenia ma dużo większy wpływ na zasięg (tracisz energię zarówno przy napędzie jak i hamowaniu) oraz auta są duże cięższe.

@majk3l: ID4 ma 16l większy bagażnik raptem, w sumie ciekawe bo ma mniejszy rozstaw
@wrzesien: Znaczy wiem, ze są opony dedykowane do EV i generalnie są lepsze (zużycie, opory toczenia, droga hamowania, wyciszenie), oczywiście są też znacznie droższe. Chodziło mi o fakt, że fabrycznie producenci zakładają zwykłe opony (u mnie np conti premium contact 6) i nie ma żadnych zaleceń aby jeździć na dedykowanych do EV. Oczywiście chętnie przetestuję za parę lat jak już fabryczne się zużyją.
@mechaniczny_pomidor: jeździłem Laguną III 2012 2.0 175KM w automacie. Miałem też okazję jeździć nowym Superbem, nową Insignią i żadne auto nie dawało mi wtedy takiej frajdy jak elektryk.
Zastanawiam się nad okresem najmu bo za 30 zł więcej mogę użytkować to auto 5 lat. Wydaje mi się że rata z dopłatą jest niezmiernie mała w stosunku do wartości auta
@tomcho: Tak swoją drogą to czemu akurat Ioniq 5? Moim zdaniem jedyną zaletą tego auta jest ladowanie 800v a w Polsce takich ładowarek nie ma i długo jeszcze nie będzie. Poza tym w środku to raczej plastik i tanioszka trochę, z zewnątrz też słabo (choć to kwestia gustu), myślę ze nawet wspomniany id3 albo enyaq byłyby lepszym wyborem.
@Stashqo mega podoba mi się ten samochód. Id3 albo enyaw nie mają podjazdu pod względem konkurencji cenowej tutaj. Dodatkowo oferta z dopłatą na niego jest wyjątkowo niska.
Chyba decyduje się na 36msc (może za 3 lata będzie nowy program dopłat i skorzystam znowu) + serwis opon (za dodatkowo 1440 rocznie nie przejmuje się już niczym) a przypuszczam, ze ogumienie do takiego wynalazku może być nie lada wyzwaniem :)
@tomcho: Co do wyglądu to nie będę się kłócił, wiem, że jedni kochają inni się brzydzą, ja po prostu jestem z tej drugiej strony ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co do dealu z oponami to wedle uznania i przebiegu rocznego, jeśli jeździsz mniej niż 20k km rocznie to być może okaże się, że przez 3lata płacisz 1440zł za samą wymianę kół 2x w roku. Co do opon to