Wpis z mikrobloga

czy warto wpakować się w 159 sedan benzyna do 20k? Z tego co czytam tylko 1.8 jest warty uwagi ale na rynku trudno dostępne, pozostałe silniki to faktycznie taki dramat? korci mnie mocno zakup ale nie chce potem wywalać kolejnych tysięcy w serwis. ktoś jeździ jakiś czas i może się wypowiedzieć na ten temat? #alfaromeo
  • 9
@GrubyChudini: Mam 159 1.75 tbi w rodzinie od 9 lat (rok produkcji 2009).
Ostatnie naprawy sprzed 2 miesięcy wyszły na prawie 10k pln (m. in. rozrząd, dwumas, łożyska w skrzyni, uszczelnienie góry silnika, cewki, hamulce przód, termostat, olej, filtry) - przebieg rzekomo 115 tys.
2 lata wstecz robione już były progi z tyłu bo lubią gnić (samochód wtedy miał raptem 10 lat).
Wcześniej wymieniane tylko rzeczy eksploatacyjne i coś z tyłu
@GrubyChudini: A ja jeżdżę 2.2 z LPG i po eliminacji bolączek nic się nie dzieje. Jedynie łańcuch co 50tys musowo. Kupilem 4 lata temu za chyba 13k, blacha zdrowa, mechanike ogarniałem stopniowo ;)
@mulak: oprócz uszczelniania góry, cewki i może łożysk, wszystko inne jest częściami eksploatacyjnymi, więc tego się do napraw nie powinno liczyć.

Jakoś te alfy nie psują się wyjątkowo częściej niż samochody w podobnym wieku z innych marek.
@Mroczna_Pyra: w sumie zgoda, ale dziurawe progi w 10 letnim aucie ze względu na zaleganie tony syfu w tylnych nadkolach to trochę nieporozumienie (na to trzeba koniecznie zwrócić uwagę przy zakupie).
Tak samo wymiana koła dwumasowego i elementów wadliwej skrzyni przy lekko ponad 100 k przebiegu (auto raczej delikatnie jeżdżone).
@mulak: Tylko że ta skrzynia nie występuje tylko w tym samochodzie, plus pochodzi ona od Opla, który dostał w zamian silnik. Taka sama skrzynia m32 siedzi w Fiacie bravo, oraz kilku oplach, problem występuje wszędzie, plus można kupić model z inną skrzynia, automat albo f40. Co do dwumasy, wydaje mi się że dostaje ona po dupie przez tę skrzynię. Wymiana łożysk skrzyni to 1250zł na ten moment.
@GrubyChudini:
Alfa jest droga w serwisie. Samo sprzęgło z wymianą to 1500 złotych
Progi z tyłu gniją. Nadkola gniją, przód się piaskuje. Lakier ładny dopóki sie do niego nie zbliżysz.
Sanki rdzewieją, Filtr powietrza jest w miejscu do którego moze dostac sie latwo woda.
Błędy z dupy typu otwarta maska mimo ze zamknieta.
Mechanicy nie potrafią naprawiać tego samochodu.