Czytamy naturę #96 | Wyginięcie dinozaurów dzień po dniu - Zaufaj komputerowi - Kiedy rosną drzewa

Wprost: https://www.youtube.com/watch?v=FwiKUQv44ec
A może wracamy na główną?:) https://www.wykop.pl/link/6261689/czytamy-nature-96-wielkie-bum-dzien-po-dniu-zaufaj-maszynie-drzewa-rosna/

W 96. odcinku "Czytamy naturę" opowiadam:

1) 00:22 o tym, w jaki sposób modeluje się skutki uderzenia o Ziemię asteroidy w skali godzin, dni, tygodni, miesięcy i lat: zmiany pogodowe i klimatyczne, pożary, a nawet globalne zakwity glonów; #dinozaury #paleontologia #geologia

2) 08:17 o próbach przekonania lekarzy, żeby leczyli pacjentów na sposób "wymyślony" przez algorytm; #sztucznainteligencja #programowanie #algorytmy #medycyna

3) 16:39 o tym, o której porze dnia drzewa rosną najszybciej, dlaczego jest to tuż przed wschodem słońca i jakie ulubione pory mają poszczególne gatunki drzew. #biologia

Źródła:

1) Brugger, J., Feulner, G., Hofmann, M., & Petri, S. (2021). A pronounced spike in ocean productivity triggered by the Chicxulub impact. Geophysical Research Letters, e2020GL092260.
2) McIntosh, C., Conroy, L., Tjong, M. C., Craig, T., Bayley, A., Catton, C., ... & Purdie, T. G. (2021). Clinical integration of machine learning for curative-intent radiation treatment of patients with prostate cancer. Nature Medicine, 27(6), 999-1005.
3) Zweifel, R., Sterck, F., Braun, S., Buchmann, N., Eugster, W., Gessler, A., ... & Etzold, S. (2021). Why trees grow at night. New Phytologist 231: 2174–2185.

#nauka #zainteresowania #gruparatowaniapoziomu #liganauki #ligamozgow #conowegownejczer