Wpis z mikrobloga

Życie powoli zmusza mnie do wymiany auta. Z jednym bombelkiem w małym sedanie, udało się wybrać nawet nad morze ale jechaliśmy jak cyganski tabor. Na wiosne, jak wszystko będzie dobrze rodzina powiększy mi się o kolejne dziecko. Kombii wymagane. Żadnych SrUVow. Ewentualnie sedan z dużym bagażnikiem ale tutaj chyba wchodzą auta segmentu E i F.

Tak się rozglądam i przeraza mnie wybór z rynku wtórnego. Same Audi, bmw i ople Insignie.
Mirunie czy macie propozycje jakiegoś fajnego nie oklepanego kombii? Już kiedyś wpadły mi w oko nadwozia typu shooting brake.

Tutaj Kia pro ceed i Mercedes cla shooting brake. Niestety tutaj konkretna sztuka to budżet koło 100k. Kia niesiety napęd tylko na przed ale stylowa i dźwięk niezle jak na taki silnik. Mercedes chyba ładniejszy ale dużo mniejszy w środku. Zaletą jest to że można kupić auto z dołączanym napędem na 4 koła.

Następne to Volvo V60 ale tutaj podobnie jak z Mercedesem, bagażnik jest bardzo mały. Tutaj duży przekrój silników, możliwość napędu na 4 koła. Trochę gorzej stylistycznie i środek trochę ascetyczny.

Fajnie jakby auto miało ponad 200KM, benzyna/LPG/hybryda. Automatyczna skrzynia. Przebiegów na co dzień nie będę robił dużych ponieważ moja firma przeniosła się bliżej mojego domu i z 20km dziennie będę robił tylko 5. Wiadomo że zawsze jakaś trasa może się trafić ale to może kilka razy w miesiącu max 100-150km.

#motoryzacja #carboners #kombi #samochody #auto #dzieci #pokazauto #auta #rodzina
  • 20
@Pobsky8: Renault Mégane 4 Grandtour + 140km benzyna lub 160 i będzie dobrze. Bagażnik duży, kabina też przestronna do tego fajnie się zbiera a przede wszystkim dobrze wygląda. Ja myślę o zakupie hatchbacka bo mi kombi zbędne ale mialem ostatnio okazje sprawdzić bo hb nie ma chwilowo na salonie i wrażenia bardzo pozytywne.
@Pobsky8: Ceed Kombi (albo analog u konkurencji). Dzieci rosną i z wiekiem potrzebują mniej gadżetów.
Bagażniki dachowe i „na hak” istnieją, więc w razie potrzeby zabierzesz się rodziną 2+2+pies na trzytygodniowe wczasy bez gratów w kabinie.
Pod względem wygody pakowania sedan jest na końcu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pobsky8: 5km dziennie? Nie lepiej kupić e-bike lub hulajnoge? :D Już widzę jak 5-letni segment D E #!$%@? się od takiej jazdy, dwie turbiny filtry spalin i wszystko non stop na zimnym silniku. Chyba że bierzesz nowe w leasing i nie wykupujesz. Shooting brake fajne, ale nic dużego tam nie załadujesz, bo klapa bagaznika jak w Fiacie 500
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Singularity00: Megane ustępuje ilością miejsca konkurencji, testowałem w salonie i wydawał się takim większym hatchbackiem. Bez porównania do Ceeda, który może ma brzydki kuper ale za to ładowny
@nocnyfilm: bo akurat ceed jest wyrośnięty nawet aż za bardzo jak na kompakty - widziałem na żywo na ulicy ceed3 (też mam go na liście aut które mnie interesują) i zarówno hb jak i kombi są „dziwnie długie” i jakieś takie szerokie.

Pamiętaj ze M4 kombi jest na dłuższej płycie i jeśli oglądałeś hb to masz błędne wrażenie obszerności kabiny choć oczywiście różnice nie są olbrzymie. Ale fakt jest taki, ze
@nocnyfilm dlatego mówię o jakiejś benzynce, te akurat szybko łapią temperature, nie ukrywam że zainwestuje też w rower ale zimowa pora chyba lepiej użyć auta (σ ͜ʖσ)
Jeżeli chodzi o Kia to ma próg załadunkowy jak i szerokość całkiem przystępna za to w mercedesie jest tragicznie zmniejszona przez to że światła zostały w budzie a nie na klapie.