Wpis z mikrobloga

Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Comfort mogę zainteresowanym przekazać kilka wniosków:
- Na ogromny plus świetnie zestrojone, bardzo komfortowe zawieszenie.
- Spalanie nie rozczarowuje: moje najczęstsze wyniki mieszczą się w przedziale 2.4 - 4.1 l/100km.
- Dynamika: w najważniejszych dla mnie przedziałach prędkościowych (0-50 / 50-90 / 90-120 / 100-140) rozpędza się bardzo dobrze i pozwala na w stu procentach bezpieczne włączanie się do ruchu i wyprzedzanie, w tym na autostradzie. Zaznaczam przy tym, że staram się jeździć zgodnie z przepisami, w szczególności nie przekraczać maksymalnych prędkości na autostradzie / ekspresówkach / drogach krajowych. Jeżeli dla kogoś 140km/h na autostradzie to prędkość minimalna a nie maksymalna, to raczej powinien sobie Corollę z tym silnikiem darować. Jeżeli ktoś jeździ ,,normalnie", to raczej nie będzie narzekać, a tryb ,,Sport" powinien nawet dać nieco radości, gdy samochód zauważalnie lepiej reaguje na gaz ( ͡° ͜ʖ ͡°).
- Głośność. Ogólne wyciszenie jest przeciętne, a większość hałasu pochodzi od kół i silnika. Jeśli chodzi o mityczne ,,wycie", to w eCVT jest mocno zredukowane: ponadprzeciętny hałas daje o sobie znać tylko w czasie dynamicznego włączania się do ruchu, gdy przyspieszam z 10-20km/h do 70 km/h, przy innych przedziałach raczej nie występuje. Zastrzegam jednak moje uwagi z punktu powyżej: jeżdżę ,,normalnie" i dosyć płynnie. Jeżeli ktoś startuje spod świateł przyciskając gaz do podłogi i ogólnie często ma ten pedał w takim ułożeniu to z pewnością wycie zacznie mu przeszkadzać.
- Wiele osób narzeka na interfejs systemu multimedialnego wyglądający jak na starej konsoli. Rzeczywiście, wygląda on dosyć surowo, ale wszystko działa płynnie i nic się nie zawiesza.
- Kamera cofania nie ma dynamicznych linii, ale posiada za to całkiem szeroki kąt widzenia, bardzo pomagając przy wyjeździe tyłem. Bez kamery widoczność z tyłu byłaby bardzo słaba.
- Mam 190cm wzrostu i miejsca wewnątrz mi nie brakuje, także gdy próbowałem przymierzyć się z tyłu.
- Bagażnik mógłby być ciut większy, ale z drugiej strony nie jest to kombi segmentu D. Po przesiadce z sedana to i tak dla mnie wielki kufer, do tego jest bardzo ustawny
- Chwała Toyocie za fizyczne przyciski przy systemie multimedialnym i panelu klimatyzacji.
- System rozpoznawania znaków drogowych radzi sobie tylko z podstawowymi znakami ograniczania prędkości i oznaczeniami ekspresówka/autostrada. W 99% przypadkach nie zauważa znaku ,,teren zabudowany".

Tyle przychodzi mi do głowy :). Awarii żadnych nie było, ale to samochód z 2019 r., więc jeszcze nie miało co się zepsuć.

#samochody #motoryzacja #toyota #pokazauto
wjtk123 - Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Com...

źródło: comment_1628598791pX2h0UPqZR4aH2lArQHssc.jpg

Pobierz
  • 126
  • Odpowiedz
ładny, sam jeżdżę Aurisem w hybrydzie i wiem że to będzie raczej next. Tylko czy 1.8 czy 2.0 tego nie wiem :)
Niech się dobrze sprawuje.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 28
@wjtk123: fajnie opisane. Widać też jak bardzo subiektywne są odczucia z przypieszania. Testowałem hybrydę 2.0 w tym modelu i dla mnie to nie jechało i wyło przeraźliwie ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@OrzechowyDzem: Brałbym 2.0 gdyby nie wyższa cena i problem z olejem który jeszcze nie jest rozwiązany :). Na pewno jeździ super.

@damian_co_dalej: Witam w klubie xD. Zastanawiałem się z żoną nad nowym egzemplarzem, ale warunki leasingu były tak fatalne, że zrezygnowaliśmy i kupiliśmy stojący na placu, nieco ponad roczny egzemplarz.
  • Odpowiedz
@Nolej: Nie chcę się spierać, bo generalnie to auto jest mniej dynamiczne niż np. VAGi z silnikami 1.5 - zaznaczam tylko, że w stu procentach nadaje się do normalnej jazdy, a nie pilnując się, bez problemu znacząco przekracza się obowiązujące limity. Wiem jednak jaki styl jazdy mają inni ludzie (to nie zarzut) i czego szukają, więc rozumiem ewentualną niechęć.

@emasele: Nie
  • Odpowiedz
@wjtk123: Jasne, że to wolne auto, ale to hybryda głównie pod miasto więc cmon, czego tu oczekiwać XD Pruć się o hybrydowa toyotę, że jest wolna to jak hejtowac smarta bo jest ciasny

W jakich warunkach pali to 2 litry? : O
  • Odpowiedz
@erni13: Właśnie chciałem wykazać, że nie jest ,,wolna" i nie brakuje jej mocy przy normalnej jeździe ;). Za to wcale nie ukrywam, że miłośnicy wrażeń będą zawiedzeni.

W jakich warunkach pali to 2 litry? : O


Zazwyczaj przy drodze powrotnej, gdy akumulator jest dobrze naładowany, a droga prowadzi przez wsie/miasto, czyli prędkość max 80km/h. Ostatnio jak wracałem z wycieczki z gór, to po jakiś 10 km spalanie wynosiło 0,9L xD.

A
  • Odpowiedz
A właśnie, muszę tutaj rozprawić się z powszechnym mitem na temat hybryd: jazda wyłącznie na silniku elektrycznym nie jest ograniczona do niskich prędkości.


@wjtk123:
już od paru dobrych lat hybrydy latają po 100kmh na samym elektryku :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@wjtk123: również mam 1.8 w comforcie sedan z 2019 i mogę się podpisać pod wszystkim co napisałeś.

Dodałbym jeszcze, że fabryczne audio (nie JBL) gra zaskakująco dobrze. A po wyregulowaniu eq. przez Android auto (polecam wavelet) to już w ogóle świetnie.
  • Odpowiedz
@wjtk123: I rzekomo przy autostradowym przelocie 140 km/h spala cztery litry? Patrzysz na ekran komputera, czy mierzyles spalanie stacja/stacja?
  • Odpowiedz