Wpis z mikrobloga

Siema, brat chce sprzedać swoją #honda #civic VIII Ufo Type S (3-drzwiowa) i zastanawiam się, czy nie kupić, ale potrzebuję Waszych rad co do słuszności tego zakupu i ceny. Byłoby to moje pierwsze auto i fajnie byłoby kupić coś sprawdzonego, tym bardziej, że furka zawsze mi się podobała. Brat ma ją od 9 lat i nigdy nie było z nią problemów, praktycznie nic nie musiał wymieniać, robił ~10 k km rocznie.

Trochę o niej:
Diesel, 2.2, wywalony DPF, 140 KM, 2008, 240 k przebiegu. Nie działa tempomat (podobno kwestia updatu), górna linka do uchylania fotela kierowcy (na dole się otwiera), jest parę małych odprysków na karoserii, mały odprysk na szybie i przednie reflektory do polerki. Tylne tarcze + klocki i tylne opony niedługo do wymiany.
Do samochodu ofc opony zimowe na felgach stalowych.

Chciał wystawiać za 17 k i sprzedać za 16, ale jakbym kupował, to też zaoszczędziłbym mu czasu na pokazywanie Januszom i zastanawiam się do jakiej kwoty można by tutaj ew. zejść.
Myślicie, że to dobra cena?

#motoryzacja #samochody
  • 17
@Rikonelli: diesel przy takim nalocie lubi się psuć, koło, turbo i inne części lubią padać w okolicach ćwierć miliona. Kolega miał i był zadowolony to około 230k potem po kolei zaczęło się to sypać. Ja mam benzynkę ale z mniejszym przebiegiem i silnik z 1.8 (z lpg) mogę śmiało polecić
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Rikonelli: wysoka cena, zbliżają się większe naprawy przy przebiegu bliskim 250k km, usterki (skoro proste to czemu sam nie naprawi i odda Tobie sprawnego w pełni), układ hamulcowy do zrobienia, wywalony DPF (problem z ewentualną kontrolą i badaniem technicznym, szczególnie za granicą gdzie sprawdzają takie rzeczy). W cenie podanej możesz znaleźć auta lepsze na początek swojej motoryzacyjnej przygody, z tańszymi częściami.
@Admiral16: 1.2-1.4 odpada. To nie tak, że będę się uczył tą furą jeździć - jeździłem autami :D Taka pojemność to imo dziadkowóz, a ja często robiłbym trasę 200 km.

@papaj_21_37 żeby mieć większą moc przy niższym spalaniu?

@ptasiek2 w tej cenie nie ma nic satysfakcjonującego mnie wyglądem tak jak ta Honda. Oczywiście wiadomo, że nie będę się podpalał i leciał tylko na wygląd, ale jednak jest spoko.

Przyznam, że ostudziliście mój
żeby mieć większą moc przy niższym spalaniu?


@Rikonelli: i ile zaoszczędzisz na tym paliwie robiąc 10kkm w stosunku do turbo benzyny jak 1.4 t-jet z Fiata? 1000 zł rocznie? Wsadzając gaz i robiąc z 1.4 200 koni i tak wyjdzie na plus benzyna z lpg do diesla w ogólnym rozrachunku. A pojęcie masz ile kosztuje regeneracja wtryskiwaczy? Pompy paliwa? Pomijam wieczne problemy typu zapchany dpf czy egr, bo przy takich niskich
@Rikonelli: wywalony dpf to jest problem. Niedziałający tempomat jest właśnie oznaką zle wycietego DPF. Zrobienie tego porządnie moze kosztowac 2k. Poza tym Te silniki to latają po 400k bez powaznych usterek. Ale sprzęgło z dwumasa to jest 3k lekko liczac a trwale nie sa. No i spalanie wcale takie super nie jest bo przy dynamiczniejszej jeździe spalo ci te 6,5-7l. Na twoim miejscu poszukalbym Hondy 1.8 w benzynie bo lepszego auta
Tym DPFem bym się martwił. Od kilku lat się głośno o tym mówi, że auta z wyciętym DPFem mogą nie być dopuszczane do ruchu (co innego te, które DPFa nigdy nie miały). U nas ustawy z dnia na dzień podpisują i nagle może się okazać, że najbliższego przeglądu auto nie przejdzie.

Rzeczy do wymiany, które opisałeś to dodatkowy tysiak, no ale to eksploatacyjne rzeczy.

Tempomat niepokoi.

No i nie wiem jak z
@Rikonelli: Ja swoją Hondę Civic VIII UFO 5d 1.8 benzynka 140KM przebieg 205 tys kupiłem za równe 20k. Co prawda parę rzeczy jest do zrobienia takie jak: odpryski na lakierze, mnóstwo rys bo lakier delikatny, niedziałała klima (poszła sprężarka, ale to mi zniżke zrobił, naprawiona za 1k z robocizną).

Też jestem na grupie gdzie ludzie maja 300,400 czy nawet ostatnio ktoś wstawił 500 tyś km i silnik śmiga jak poj3bany :-)