Wpis z mikrobloga

albo inny prosty w obsłudze i darmowy program do grafiki 3D.


@okelm84: prosty w obsłudze jest np sketchup

albo tinkercad XDDD

blender w sumie też, ale tutoriala ci nie polecę
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kajtom: przecięcie, ustawienia przezroczystości żeby to jakoś wyglądało i wygładzenie tych kulek w środku

Jakieś 5 lat temu używałem starszej wersji Blendera i jakoś ogarniałem podstawy. Tej nowej wersji nie ogarniam. Za dużo tych wszystkich opcji.
@okelm84: Do wygładzenia to powinno wystarczyć zapewne opcja Shade smooth. Wycięcie możesz się pobawić narzędziem Bisect albo Knife. Przezroczystośc jako tekstura. Ogólnie to Donut tutorial wytłumaczy modelowanie w Blenderze, ale to całkiem długi poradnik a jeżeli zależy na czasie to pobaw się tymi opcjami co napisałem :p
@okelm84: Do szkłą używaj po prostu glass shadera (w zakładce shading) i już nic nie musisz ustawiać. Tylko pamiętaj, że szkło odbija resztę świata, więc jeśli nic nie masz na scenie to będzie trochę dziwnie wyglądać. Najlepiej w prawym górnym rogu w "viewport shading" wyłącz "scene world" i ustaw jedno z dostępnych hdri.

Do samego modelu szkła najlepiej użyć solidify modifier żeby wypełniona bryła zmieniała się w "pojemnik" ze ściankami.