Wpis z mikrobloga

Jekaterynburg wycofał przegubowe Ikarusy, jako ostatnie miasto w Rosji, które używało je na większą skalę. Wczoraj miał miejsce przejazd pożegnalny, mer obiecywał pozbycie się ich już od zeszłego roku.
Były to Ikarusy 283, troche większe od znanych z polskich dróg Ikarusów 280(dłuższe o 1,5 metra, 18m vs 16,5m) i różniące się szczegółami technicznymi(brak osi skrętnej z tyłu, koła bliźniacze w tylnej osi). W drugiej połowie lat 90 Ikarus wygrał tam przetarg zorganizowany przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, pokonując Mercedesa, pojazdy pochodziły z lat 1997-1998. Ikarusy z czasów ZSRR zniknęły stamtąd już około 10 lat temu.
Ostatnim miastem w byłym ZSRR z Ikarusami jeżdżącymi w większych ilościach jest odtąd Kiszyniów gdzie stanowią około 1/3 taboru. Ale i stamtąd znikną, bo władze zamówiły ponad 100 nowych MAN-ów, co stanowi największy tego typu zakup w historii niepodległej Mołdawii.
Kilka niedobitków akordeonów ostało się też w Kursku i Saratowie.
#komunikacyjneciekawostki #komunikacjamiejska #rosja #ikarus
Ikarus_260 - Jekaterynburg wycofał przegubowe Ikarusy, jako ostatnie miasto w Rosji, ...

źródło: comment_1625409955DOqmXmsqnGoau7ub5H7UHd.jpg

Pobierz
  • 2
@Ikarus_260: Jak zawsze ciekawy content nikomu niepotrzebnej wiedzy xD Chyba się nieźle musi Mołdawia zaczynać bratać z Niemcami, skoro taki kontrakt. O ile mi wiadomo, oprócz Ukrainy i naturalnie pribałtyki nikt z krajów byłego Sojuza nie kupuje hurtowo zachodnioeuropejskich busów. Wszakże LiAZ, KaVZ, czy NefAZ prężnie działają w przeciwieństwie do naszego Jelcza czy AUtosana.