Wpis z mikrobloga

Witam w kolejnym wpisie z serii #japonskigruz .
Dziś może uda mi się w końcu przejść do zalet tego auta ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mowa rzecz jasna o #mazda #rx8 którą zakupiłem niedawno.

Spróbuję opowiedzieć jak udało mi się (a raczej nie udało xD) przejść przegląd techniczny.
Jak wspominałem w komentarzach Mazda była kiedyś anglikiem i jakiś zapaleniec postanowił ją sprowadzić do Polski w 2012 roku, a następnie przerobić na nasze drogi. Udałem się więc na stację techniczną, gdzie pracuje znajomy mojego taty, aby w razie jakichś problemów podbić pieczątkę w dowodzie. Jednak mimo znajomości się to nie udało xD
Okazało się, że: auto ma przednie lampy angielskie (oświetlają bardziej lewą stronę niż prawą zamiast na odwrót), brakowało światła przeciwmgielnego z tyłu, brakowało tabliczki znamionowej oraz paliła się kontrolka poduszki powietrznej. Gościu miał rozkminę jakim cudem to auto jeździ po naszych drogach od prawie 9 lat xD Powiedział, że da stempel jak ogarnę dwie ostatnie wymienione rzeczy. Kontrolka poduszki to był pikuś jak się okazało, wystarczyło przeczyścić styki złączki, która niekontaktowała. Co do tabliczki znamionowej to nikomu nie polecam jej wyrabiania, zwłaszcza gdy kończy się przegląd techniczny, a auto nadal nie jest przerejstrowane xD Facio na stacji wykonał kilka telefonów, żeby mi powiedzieć co ja mam w tej sytuacji zrobić za co mu bardzo dziękuję. Okazało się, że muszę najpierw pojechać do starostwa przerejestrować auto, następnie przyjechać z powrotem na stację, żeby dostać zalecenie wyrobu tabliczki zastępczej, z nim się udać ponownie do starostwa, w starostwie dostać zgodę na wyrób tabliczki i w końcu wyrobić tabliczkę na stacji. Pozdrawiam ludzi, którzy mieli taki problem jak ja, a nie posiadali elastycznej pracy xD Pomijam już fakt, że kolejka do starostwa jest na prawie godzinę stania. No ale koniec końców się udało. Dowód podbity dwa dni przed końcem przeglądu.
Aktualnie planuję ogarnąć firmę na terenie Polski, która przerobiłaby mi te lampy na europejskie na zasadzie, że im wyślę je w paczce, oni przerobią i odeślą. Zrobiłbym to sam, ale trochę się cykam. Należy je rozgrzać suszarką albo w piekarniku, rozkleić i w środku jest taka blaszka, która przysłania część drogi (w tym przypadki przysłania prawą stronę zamiast lewej). Blaszkę można założyć na odwrót, wcześniej wywiercając w niej dziurki, bo nie jest ona symetryczna, skleić lampę i to wszystko. W sumie może nawet i bym to zrobił, tylko nie wiem czym się klei lampy, muszę poczytać.

Co do lampy przeciwmgielnej to zapytałem o nią serwisanta wankli to powiedział, że w amerykańskiej (dobrze słyszycie, nie angielskiej) wersji tej lampy po prostu nie ma. Czyli po pierwsze okazuje się, że moja Mazda jest niezłym składakiem robionym po taniości z amerykańskich części, a po drugie nie ma jak tego światła założyć, bo nie ma nawet wiązki kabli do niego - w USA takie światło jest nieobowiązkowe xD
Jak już jesteśmy przy USA, radio, które mam też jest amerykańskie. Niektórzy już pewnie wiedzą co to oznacza i się śmieją w duchu. Takowe radio ogarnia tylko nieparzyste częstotliwości, czyli np. 103,7 lub 91,1 ale już 94 czy 95,6 nie. Próbowałem się dowiedzieć na grupce fb, czy takie radio można wymienić. Ależ jeszcze jak, można jak najbardziej, tylko wtedy klimatyzacja przestanie działać, bo w Europie jest klimatronik z ustawieniem temperatury, a ja mam zwykłe pokrętło xD (tak, trzeba wymienić radio razem z panelem od klimy). Olałem więc ten temat i zakupiłem zmieniarkę cyfrową za 300zł. Dzięki temu podłączam się telefonem do radia przez bluetooth lub minijack i w ten sposób puszczam muzykę lub radio internetowe z telefonu. Nie ze mnom te numery ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Inna pierdoła w standardzie amerykańskim to to, że gdy otwiera się pilotem samochód to drzwi pasażera się nie otwierają. Trzeba to zrobić ręcznie ze środka. Masakrycznie denerwujące. Serwisant wankli powiedział, że kiedyś próbował to zmienić klientowi, ale po wymianie wszystkiego co było w drzwiach, razem z włożeniem europejskiego kompa i brakiem efektu, darowali sobie ten temat i on to w sumie nie wie jak to zmienić xD

Zastanawia mnie tylko rzecz, czemu mam tyle amerykańskich części skoro samochód według pana na stacji kontroli pojazdów pochodzi z Anglii? Niestety pewnie nigdy się nie dowiem (,) albo ktoś robił po taniości albo szykował furę na rynek amerykański.

No dobra, jednak znowu do zalet nie doszedłem xD
Następnym razem się uda!
Pozdro ( ͡° ͜ʖ ͡°)
(fotka moja)
#motoryzacja
Voyak - Witam w kolejnym wpisie z serii #japonskigruz .
Dziś może uda mi się w końcu...

źródło: comment_1625000299bLKMhvU5aZHpIdeAIM8FEe.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
@Voyak: Pan ze stacji raczej nie ogarnia. Wejdź na forum mazdy, tam jest gość co dekoduje VIN i sprawdza historię z ASO. Napisz do niego pogadaj i opisz problem. On Ci wtedy powiem skąd jest samochód. Według mnie to jest po prostu amerykaniec a nie żaden anglik. Lampy musisz wymienić. Jeżeli je przerobisz to i tak zostaje homologacja zagraniczna. W razie zdarzenia gdy ktoś sprawdzi te lampy, będziesz miał ciepło włącznie
  • Odpowiedz
@ksiak: kurde przemyślałem to i masz rację. To na bank amerykaniec, który możliwe że był sprowadzony do Anglii, a następnie do Polski. Teraz ma to ręce i nogi
  • Odpowiedz
@Voyak: Jak do tego doszło, że kupiłeś ten egzemplarz i to za taką cenę? Sprzedawałem swoją w zeszłe wakacje, full opcja sam sprowadzałem ze Szwajcarii, dostałem za nią 18500, zero rdzy i parę modów ułatwiających obsługę. Ceny aż tak poszły w górę czy nie sprawdziłeś dokładnie przed zakupem?
  • Odpowiedz
czy nie sprawdziłeś dokładnie przed zakupem?


@lawicko: obstawiam to drugie.

albo buda z usa a papiery z anglika


@titos21: może i tak być. Zwłaszcza, że brak tabliczki, należałoby poszukać wybitego numeru. No i pytanie kto przez te kilka lat podbijał przeglądy. Wypadałoby się zainteresować poprzednią stacją diagnostyczną i złożyć im wizytę albo uprzejmie zadzwonić.
  • Odpowiedz
tylko nie wiem czym się klei lampy, muszę poczytać.


@Voyak: rozklejałem i sklejałem lampe w mondeo mk4, użyłem silikonu neutralnego czarnego ceresit fusion xlt, sklejałem raz i było wg mnie ok, za 3 dni musiałem rozkleić bo musiałem naprawiać wiązkę elektryczną więc rozklejałem i to nie było przyjemne bo silikon oderwał się w całości ale od tylko jednej części, na kloszu został i musiałem skrobać. Potem znowu skleiłem, i od października
  • Odpowiedz
@Voyak: wpisz VIN tutaj partsfan.com
Pokaże Ci się skąd auto, jakie ma wyposażenie oraz jakie części powinny byc zamontowane.
Może to Cię naprowadzi. Popatrzyłbym na szyby, może miała dzwoni robili przeszczep w jakiejś szopie z wszystkiego co było pod ręką. A widzę że 2 miesiącem jeździsz to pewnie nie wiesz że dużo ludzi sprowadza auto na części, a potem za bezcen na olx wiszą.( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@lawicko: kupowałem rok temu swoją, cudów nie było, ale w miare tanio na początku stały. Goła buda poniżej 10k. z silnikiem w miare ok 15. Teraz jest gorzej i ceny poszły do góry. Budy poniżej 13k nie znajdziesz sensownej.
@EndriuGolara: nie wiem czy jest sens zabawy, bo kompletne lampy xenox są w śmiesznych cenach, oczywiście europejskie. A problem jest taki, że jak przerobisz ( co jest dziecinnie proste) to ubezpieczyciel
  • Odpowiedz
@Voyak: ja bym powiedział, że ona była po prostu ściągnięta z USA do PL, z lekko uderzonym przodem. Reflektory poszły do wymiany po taniości, a wiadomo, ze najtańsze są angliki (europejskie z tego co widzę potrafią być 2x droższe).
Ja bym odżałował kasę i kupił oryginały europejskie.

nie wiem czy jest sens zabawy, bo kompletne lampy xenox są w śmiesznych cenach


@sylwanared: 500-600 cebulionów sztuka to jednak nie tak śmiesznie.
  • Odpowiedz
@lawicko: obserwowałem olx przez kilka miesięcy i jak była tańsza oferta to zawsze było z nią coś nie tak, a to silnik a to blacha. Weź pod uwagę że w tym co kupiłem jest prawie nowy silnik z kompresją 7,4bara.
  • Odpowiedz
  • 0
@Voyak reflektory amerykańskie świecą symetrycznie czyli równo oświetlają drogę z obu stron, reflektory angielskie oświetlają lewą stronę drogi, czyli są asymetryczne. Zobacz jaką homologację mają te reflektory (na kloszu jest takie kółko z literka i liczba w środku, przezroczyste)
  • Odpowiedz
@bidzej: popatrz na OLX w okolicy, są dużo tańsze niż allegro czy forum. Ludzie kupią i myślą że będzie popyt albo że będą robić auto i za śrubki oddają sporo części.

@Voyak: jak kupiłem swoją i to miała 7barów na obu rotorach, a i tak panewki, wał i hausingi były do wymiany. No i oczywiście ostatni moment na otworzenie silnika, bo nic by nie zostało. A tak przynajmniej reszta jest
  • Odpowiedz
@Voyak: tak. Wystarczy że ta osoba powie że oślepiłes ją swoimi lampami. Wtedy auto idzie na badanie, czy lampy były przerabianie, czy nadal są angielskie lub amerykańskie. Specjalista wtedy daje notkę czy faktycznie mogłeś oślepić. Ale biorąc pod uwagę że coś było robione w układzie którego nie powinieneś ruszać, z automatu dostaniesz odmowę wypłaty. Znam 1 taki przypadek, gdzie facet założył lampy które przerobił. Świeciły idealnie jak Europa, bo przeróbka prosta.
  • Odpowiedz
@Voyak: ja pierdzielę ale ulep xD coś się kupy nie trzyma, lampy brytyjskie, wyposażenie amerykańskie, może to amerykaniec, który ktoś sprowadził do europy i nieświadomie założył lampy brytolskie

weź poszukaj możę na drzwiach od wewnętrznej strony czy nie ma jakiejś nalepki. Ja mam wóz, który miał iść na kanadę to jest wlepka z liściem kanadyjskim
  • Odpowiedz