Wpis z mikrobloga

Po świetnych komentarzach pod testami na yt jak i r/amd zainstalowałem Godfalla by sprawdzić jak ten zachwalany FSR działa na kartach od nvidii (podobno jedyna gra dopracowana pod karty zielonych przez amd, reszte niby musi zrobić nvidia jak chcą by to działało).
No i tak średnio bym powiedział. Przyrost fps jest zdecydowanie widoczny, ale nawet na ultra quality widać różnicę w teksturach, bo na nich fsr dodaje jakby pixelozę/szum. Powiększyłem to by dobrze było widać na obrazku.
O ile samo to nie przeszkadza tak bardzo, ale gdy zaczynałem się ruszać to wszystko tam migotało, podejrzewam że te pixele zaczynały się przemieszczać przez co występował wkurzający efekt. Do tego wszystkie linie jak na schodach wyglądają tragicznie, zlewają się i zdecydowanie widać, że coś wyświetla się tam nie tak.
Co do fps to prezentował się następująco (1440p wszystkie ustawienia na epic, RT ON itp)
FSR OFF: 98
Ultra Quality: 127
Quality: 145
Balanced: 161
Performance: 175

A jakby ktoś chciał screeny to tutaj zrobiłem z różnym poziomem fsr : https://imgsli.com/NTg0MjE
Jak dla mnie zieloni powinni to olać, chyba że chcą wspierać technologię, która wygląda jak stary dlss 1.0 ¯\_(ツ)_/¯
#pcmasterrace #gry #amd #nvidia
Wapniak - Po świetnych komentarzach pod testami na yt jak i r/amd zainstalowałem Godf...

źródło: comment_16243836724KvFLJecBXXvIzADLckNQE.jpg

Pobierz
  • 10
@Wapniak: Przecież Nvidia nic przy tym nie robiła, więc jak niby miałaby to przestać wspierać? :)
Jest mega duża różnica między tym a DLSS 1.0, a kto mówi że jest inaczej to chyba nie wie jak to wyglądało. Nie ma nawet niektórych minusów DLSS 2.0 - Hardware Unboxed fajnie to podsumował w filmie https://www.youtube.com/watch?v=yFZAo6xItOI
Oczywiście DLSS 2.0 ma przewagę w upscalingu z bardzo niskich rozdzielczości do bardzo wysokich, jednak ma też
Po co ruszać tak #!$%@? gry? Nie mogli tego dodać do czegoś interesującego?


@frutson: W interesujących grach jest DLSS. Wątpię aby AMD chciało mieć bezpośrednie starcie i porównanie w konkretnym tytule z DLSS - bo zwyczajnie słabo przy DLSS wypadną.
Więc ostatecznie zamiast FSR być dostępnym w "każdej grze" będzie tak, że rynek się podzieli. Jak producent będzie miał współpracę z AMD to będzie FSR i brak DLSS. Jak gra będzie
@Variv: Wydaje mi się że prędzej czy później DLSS i FSR będą wspierane w tych samych grach - tylko pewnie AMD na samym początku wybrało studia z którymi może ściśle współpracować bez przecieków więc tytuły rzeczywiście nie powalają - chociaż wspierane w przyszłości są fajne 2-3 gry.
Z tym UE i DLSS bym się tak nie rozpędzał, bo w UE5 chcą rezygnować z ray tracing na rzecz własnych odbić w Lumen.
Z tym UE i DLSS bym się tak nie rozpędzał, bo w UE5 chcą rezygnować z ray tracing na rzecz własnych odbić w Lumen.


@Gruby_Kociol: Lumen to nie do końca alternatywa dla RT. Tzn w niektórych aspektach można go użyć faktycznie zamiast RT z względnie podobnymi efektami. Choć względnie to słowo klucz. Ale z tego co wiemy do tej pory (i widzieiśmy) ma stosunkowo wąskie zastosowanie (sceny ze stosunkowo stałym oświetleniem
@Variv: No pewnie, jak dla mnie DLSS jest dużo ważniejsze od RT, co do wsparcia RT w UE5 to raczej potwierdzone - blog https://docs.unrealengine.com/5.0/en-US/MigrationGuide/NoteworthyChanges/
Wsparcie DLSS jest tylko i wyłącznie zależny od tego co chce wspierać nvidia i zobaczymy jak im to będzie szło w przyszłości :)
Niestety tylko jedna z gier w którą gram ma DLSS, ale ostatnio głównie gram w MMO więc pewnie to całkiem inna bajka do wdrożenia.
@Wapniak: szczerze - dopiero po zoomowaniu widać różnicę, tak samo jest z DLSS na quality nawet że jakaś tam różnica jest, ale w czasie gry i tak tego nie widać, na pewno wygląda to dużo lepiej na start niż DLSS 1