Wpis z mikrobloga

Siema, kupiłem ostatnio fulla w karbonie i potrzebuję dokupić jakiś bagażnik samochodowy. Wybór padł na bagażnik dachowy bo brak haka. I mam dylemat co do sposobu montażu roweru bo to w końcu karbon i nie chciałbym uszkodzić ramy.

Jeżeli chodzi o chwyta za ramę to zastanawiam się nad https://www.thule.com/pl-pl/bike-rack/roof-bike-racks/thule-proride-_-598002 + osłona ramy https://www.thule.com/pl-pl/bike-rack/accessories/thule-carbon-frame-protector-_-1692661 .

Ewentualnie montaż za widelec: https://www.thule.com/pl-pl/bike-rack/roof-bike-racks/thule-topride-_-568001

Nie mam szybkozamykacza i do tego mam po śrubie w każdej z goleni dodatkowo zaciskających oś w widelcu więc najwygodniejszy byłby dla mnie montaż za ramę ale nie chciałbym ryzykować uszkodzenia ramy bo to jest priorytet więc wchodzi w grę montaż za widelec, chociaż mniej wygodny.

Czy ktoś woził węglowe rowery w ten sposób i mógł coś doradzić na które rozwiązanie postawić?

#rower #mtb #enduro #enduromtb
  • 20
@qubas89: Ja zwykle wożę w aucie, ale jak jest konieczność wrzucenia na dach to wrzucam bez zastanowienia i nigdy nie było z tym problemu. Mam Thule ProRide 591, nie używam osłony do ramy i jest ok.
Jeżeli nie zaciskasz za mocno uchwytu za ramę to się niczym nie przejmuj. Rower jest trzymany głównie za koła a ten uchwyt tylko go stabilizuje na boki, więc i tak nie ma sensu mocno ściskać.
koła też mam z węgla,


@qubas89: Koła wytrzymują Twoje kilkadziesiąt kilogramów podczas jazdy. Sądzisz, że jak naciągniesz te paski przykładając może kilkanaście kg siły to coś się z nimi stanie? :p
Co najwyżej porysują się jeśli będzie dużo syfu.
@kobrys13: aż tak to nie, przygotowałem się na to, że jak kupilem drogi rower to bede musiał kupować drogie cześci :). Brat stwierdził, że przejdzie mi ta "nadopiekuńczość" po pierwszym opuszczeniu trasy na jakichś singlach :D
@qubas89: To tylko kuknij czy ProRide 598 ogarnia taką bazę kół. Jak nie znajdziesz w necie to mi napisz PW albo zawołaj to w swoim sprawdzę. Wiem, że niektórze DH 29'' nie wchodzą...
@qubas89: nie, montaż za ramę nie jest wygodniejszy. Jeżdżę na różnych bagażnikach co tydzień i te łapane za ramkę są najgorsze (też thula, ale nie wiem który to model). Dodatkowo łapany za oś jest dużo bardziej stabilnie niż za ramę. Jedyny minus, #!$%@? koło pakujesz do bagażnika.
@qubas89: z BikeRadar o upride:

Pros: Works with virtually any adult bike and many kids ones too, doesn’t touch your frame at all

Cons: Price, mounting a bike is more awkward than it needs to be, doesn’t work with front mudguards, surprisingly flexible construction is prone to creaking


Internet mówi 598 >>> upride
montaż za ramę nie jest wygodniejszy


@GrubyKociol: jest wygodniejszy, dodatkowo nie grasz w żadne totolotku czy tarcze po podróży będą dzwonić czy nie będą.

Jak jadę na wyścigi czy treningi to nie chce mi się bawić z hamulcami jeszcze raz na miejscu.
@kobrys13: jeszcze jedna rzecz o której nie pomyślałem: bagażnik bazowy. Czy jest możliwość montażu uchwytu w jakiś bezpieczny i pewny sposób na dowolnym bagażniku czy koniecznie trzeba mieć ten of Thule? Bo teraz czytam na stronie, że zalecają swoje bagażniki bazowe ale spodziewam się, że po to aby kupować ich produkty itd. Na jakim bagażniku ty montujesz uchwyt?
Na jakim bagażniku ty montujesz uchwyt


@qubas89: Ja mam Thule WingBar.

że zalecają swoje bagażniki bazowe


@qubas89: Dawno temu do 591 oprócz własnego systemu dodawali śruby typu T, które pasowały do standardu wsuwek BMW oraz obejmy, które pasowały praktycznie do wszystkiego.
Teraz do 598 dodają już tylko śruby swojego własnego standardu natomiast w salonie powiedziano mi, że i obejmy i śruby typu T występują jako opcjonalne akcesorium co mnie akurat