Wpis z mikrobloga

#vr #oculus #quest2 #oculusquest
Noo, w końcu dostałem to v28 i mogłem trochę potestować AirLinka. Generalnie działa to u mnie bardzo dobrze, nie zauważyłem żadnych opóźnień ani różnic w płynności w stosunku do VD (a VD jest dla mnie idealne).
Mam jednak pare pytan, może ktoś pomoze:
1. Da się włączyć jakoś pokazywanie opoznienia, fps i innych parametrów jak w VD?
2. Z tego co znalazłem to z grafiki ustawić można jedynie bitrate w goglach i Hz oraz rozdzielczość w apce Oculusa na kompie. Jest może coś jeszcze czy to na razie tyle?
3. Bitrate lepiej ustawić jako dynamiczny czy stały? (i czemu kurde trzeba go zmieniać za każdym razem :P) Jaką wartość ustawiacie?
4. Jak się ma ustawienie rozdzielczości w apce Oculusa na x1.0 do tej rozdzielczości ustawianej w VD? To będzie odpowiednik Low, Normal czy High? Pytam bo w VD przez słabego kompa musiałem to sobie zmieniać w zależności od gry (np. Beat Saber na High, a SuperHot na low) i nie wiem czy teraz też powinienem.
  • 11
@Skyler:
2. Z tego co mi wiadomo jest tylko tyle.
3. Mam ustawione standardowo na Dynamiczne, tylko zwiękoszny z domyślnego 100Mbps na maksymalne 200Mbps (Nie wiem czemu nie zapamiętuje opcji przy ponownym uruchomieniu i resetuje sie do 100Mbps)
Używam dynamicznej, bo pomimo tego że w zasadzie od kompa jestem z 3m i mam ruter 5ghz AC i widzę że bitrate uczymuje się najwyższej wartości tak, niekiedy użytkuje piętro niżej przez inny
@arcpl: super, dzięki wielkie za odpowiedź :)

Co do ad. 4 to mam tylko gtx'a 970 więc nie wiem czy dam radę coś więcej ustawić. Na pewno mniej wymagające gry (BS, Synth Rider etc) działały mi na high więc może w nich będę mógł ustawić ok. 1,4x ale to ściągnę program o którym pisał @PieceOfShit i będę testował.
Btw trzeba patrzeć na to żeby rozdzielczość miała te same proporcje co natywnie?
@Skyler: @arcpl: Z VD nie dane mi było zbyt długo korzystać, używałem ALVR do tego celu przy HL:A i BS bez problemu.

Czy przy Air Link macie również w Beat Saber ten problem co ja, czyli:
1. Chcąc przejść do piosenki lub naciskając w zasadzie każdy możliwy przycisk w grze musicie trzymać trigger przez powiedzmy 0.5sek? W ALVR chodziło jak masło lekko wcisnąć trigger i przechodziło dalej.
2. Co 10-15
@Skyler: Tak, w oculusie mam ustawioną nizsza jakość jak gram po kablu/airlinku niż w VF, nie wiedzieć czemu VD działa na tej rozdzielczości okej ale już Link w oculus jak ustawie mam przycinki.

@miciek335
Gram regularnie w BeatSabera ale na kablu by mieć jak najniższe opóźnienia, źle mi się grało na VD
Co do AirLinka którego testuje drugi dzień to pod tym względem jest na prawdę dobrze i nic się niepokojącego
@arcpl: niższą to nic, bardziej chodzi mi o stosunek boków, nie jest taki sam. W pierwszym przypadku jest to 1,985, a w drugim 1,926. Z tego co widzę Oculus natywnie ma 3664x1920 czyli 1,903. To nie problem?
@miciek335: takich problemów jak piszesz nie mam, zauważyłem jednak coś innego. Zarówno na VD jak i na Airlink niektóre klocki robią się takie "podwójne" jeden jest prosto, a drugi delikatnie przekręcony to normalne
@Skyler co do pierwszego pytania, to nie mam pojęcia czemu tak to pokazuje, ale nawet jak tak jest, to różnica nieznacząca, raczej nie problem.
Co do beat sabera i nakładania się klocków, to jest to normalne, niekiedy piosenki są tak zrobione że jeden klocek w trakcie potrafi się przekręcić, jest to element utrudnienia jesli grasz na klockach z kierunkami, tak samo w przypadku łączonych klocków gdzie jeden z drugim jest praktycznie przyklejony
@arcpl: oczywiście, że czasem jest to utrudnienie gry, że trzeba zbić szybko dwa klocki, ale mi zupełnie nie o to chodzi. U mnie klocek do zbicia jest jeden tylko tak jakby grafika nie ogarniała i po odbiciu od "podłogi" widać bardzo delikatne zdublowanie. Ogarnąłem, że miałem opcje "Bloom Post Process" w ustawieniach na off, po włączeniu jej problem widocznie ustąpił, zdarza się to już teraz o wiele rzadziej, ale jednak nadal
Co do ewentualnych problemów z trackingiem i opóźnieniom reakcji gry w beatsaber


@arcpl: Właśnie Beat Saber sam w sobie chodzi wyśmienicie, poradziłem sobie nawet z opóźnieniem przy przyciskach (wystarczyło włączyć Beat Sabera z OpenComposite czyli bez SteamVR), tracking również rewelacja. Jedynie co 10-15 sekund jest taki lag spike, który ani razu w ALVR nie występował. Powiem więcej - nawet w Menu mi to laguje więc to nie jest zależne od zżerania
@miciek335: masz w routerze włączona tylko sieć 5Ghz i pod nią tylko podłączone gogle? Miałem podobnie na Archerze C6 w VD gdy oprócz gogli pod router podłączałem coś jeszcze (nawet na sieci 2.4Ghz). Zmieniłem na router od Xiaomi i problem zniknął.