Miałem wielki plan aby "pomajsterkować" i wymienić napęd w mojej Meridzie, która co róż to zmienia właściciela w rodzinie niczym kurtka po najstarszym kuzynie. Pokonał mnie suport. NIe da się go odkręcić, a raczej tego co po nim zostało (╯︵╰,) Po drugiej stronie mocowanie było plastikowe i podczas okręcania pękło, a strona napędowa nie chce się ruszyć, za nic.
Dziś byłem w serwisie, nawet fajne narzędzia mieli aby klucz im nie odpadał, ale też nie dali rady. Przydałby mi się słupek od ogrodzenia od płotu jako przedłużenie ramienia ( ͡°͜ʖ͡°)
Ostatnia deska ratunku - zamówiłem spray chłodzący (a.k.a. "ciekły azot" w spreju), i potraktuje suport nim.
@Kabotyn: Przerabiane, jakiś magik majstrował i zerwał gwint, poszło jak wziąłem opalarkę i metrową rurkę ale ciężko było. Ale musiałem potem przegwintować. Od kiedy mam to gówno z lidla nie mam problemów.
@Kabotyn: No mi zerwało i stalowy suport poszedł ''swoim'' gwintem przy odkręcaniu. W lokalnych warsztatach rowerowych się pytałem czy mi przegwintują to panie my to z dziesięć lat temu robili ale już nie ma narzędzi. To ze starego roweru mojej córki wykręciłem jej stalowy suport, naciąłem diaksem tarczą 3mm poprzecznie z pięć razy by się zrobił ''gwintownik'' i tym spokojnie się naciął nowy gwint i nowy suport bez żadnego kleju mi
Klucz udarowy jak pisał @4x80 to dobry pomysł. Palnik, nawet taki kuchenny (do creme brulee) na gaz do zapalniczki + długi klucz z przedłużką + druga osoba do przytrzymywania żeby klucz z suportu nie wypadał i też powinno pójść. Oczywiście ponowne lakierowanie raczej będzie potrzebne. W przypadku zerwanego gwintu sprawdza się zaklejenie tego gwintu klejem do aluminium i zanim zaschnie, to "nagwintowanie" nowym suportem (lepiej się przyłożyć i zrobić to prosto).
@4x80: Mam nadzieję ( ͡°͜ʖ͡°) Ogladałem kilka filmików na YT - prawa strona napędowa odkręcam w prawo ( ͡°͜ʖ͡°) Ale dobre pytanie. Muszę wypytać znajomych czy ktoś ma pożyczyć klucz udarowy
''Odkręcanie suportu Przed odkręceniem suportu warto się dowiedzieć lub delikatnie odkręcając sprawdzić jakie gwinty posiada nasza mufa/suport. Niestety różni producenci potrafią stworzyć rozwiązania specjalnie pod siebie, dzięki czemu doczekaliśmy się różnych standardów. Skupimy się jednak na dwóch, które są najbardziej popularne:
Włoski (ITAL) - z obu stron prawe gwinty (dla muf o szerokości 70 mm) Brytyjski (BSA) - z lewej strony prawy gwint a z prawej strony lewy (dla muf
@Aczo: Widziałem filmik z brzeszczotem. Próbowałem używając brzeszczota jaki aktualnie mam i.... nic, nawet rysy nie robi na tej stali. Może poszukam czegoś porządniejszego
@4x80: @darek-jg: @x12: @Aczo: @wojtouchy: Pozwoliłem sobie Was zawołać, aby pochwalić się swoim sukcesem ( ͡°͜ʖ͡°) Trochę przyzłociłem sobie ramę, ale udało się. Niestety z samym kluczem udarowym nie chciało działać, ani drgnęło, a klucz ponoć ma mieć 400 Nm (promocja w Jula, najtańszy jaki znalazłem). Zrobiło to tylko hałas i nic więcej.
Za Waszą radą przygrzałem ramę na kuchence turystycznej
@Kabotyn To teraz wizyta w najbliższej mieszalni farb, żeby dorobili puszkę lakieru w sprayu pod kolor + puszka lakieru bezbarwnego + trochę papierowej taśmy malarskiej + pewnie podkład do amelinium... I będzie ładnie :) P. S. Dzięki za info i gratuluję sukcesu!
Miałem wielki plan aby "pomajsterkować" i wymienić napęd w mojej Meridzie, która co róż to zmienia właściciela w rodzinie niczym kurtka po najstarszym kuzynie.
Pokonał mnie suport. NIe da się go odkręcić, a raczej tego co po nim zostało (╯︵╰,)
Po drugiej stronie mocowanie było plastikowe i podczas okręcania pękło, a strona napędowa nie chce się ruszyć, za nic.
Dziś byłem w serwisie, nawet fajne narzędzia mieli aby klucz im nie odpadał, ale też nie dali rady.
Przydałby mi się słupek od ogrodzenia od płotu jako przedłużenie ramienia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ostatnia deska ratunku - zamówiłem spray chłodzący (a.k.a. "ciekły azot" w spreju), i potraktuje suport nim.
chlip chlip (╥﹏╥)
#rower
Wydaje mi się, że ktoś za mocno wkręcił stalowy suport w aluminiową ramę
@4x80: A jak to zrobiłeś? Da się to zrobić tak, aby potem jakiś nowy support wszedł?
To ze starego roweru mojej córki wykręciłem jej stalowy suport, naciąłem diaksem tarczą 3mm poprzecznie z pięć razy by się zrobił ''gwintownik'' i tym spokojnie się naciął nowy gwint i nowy suport bez żadnego kleju mi
@wojtouchy: Wątpliwe.
W przypadku zerwanego gwintu sprawdza się zaklejenie tego gwintu klejem do aluminium i zanim zaschnie, to "nagwintowanie" nowym suportem (lepiej się przyłożyć i zrobić to prosto).
@4x80: Tego klucza udarowego używasz do odkręcania?
@Kabotyn: Nie, używam go do odkręcania kół w aucie ale jeszcze mi się nie zdarzyło by w rowerze udar i 400Nm czegoś nie odkręciło tak awaryjnie.
Czasem kręcisz w dobrą stronę?
@4x80: Mam nadzieję ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ogladałem kilka filmików na YT - prawa strona napędowa odkręcam w prawo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale dobre pytanie.
Muszę wypytać znajomych czy ktoś ma pożyczyć klucz udarowy
''Odkręcanie suportu
Przed odkręceniem suportu warto się dowiedzieć lub delikatnie odkręcając sprawdzić jakie gwinty posiada nasza mufa/suport. Niestety różni producenci potrafią stworzyć rozwiązania specjalnie pod siebie, dzięki czemu doczekaliśmy się różnych standardów. Skupimy się jednak na dwóch, które są najbardziej popularne:
Włoski (ITAL) - z obu stron prawe gwinty (dla muf o szerokości 70 mm)
Brytyjski (BSA) - z lewej strony prawy gwint a z prawej strony lewy (dla muf
Próbowałem używając brzeszczota jaki aktualnie mam i.... nic, nawet rysy nie robi na tej stali. Może poszukam czegoś porządniejszego
Trochę przyzłociłem sobie ramę, ale udało się. Niestety z samym kluczem udarowym nie chciało działać, ani drgnęło, a klucz ponoć ma mieć 400 Nm (promocja w Jula, najtańszy jaki znalazłem). Zrobiło to tylko hałas i nic więcej.
Za Waszą radą przygrzałem ramę na kuchence turystycznej
P. S. Dzięki za info i gratuluję sukcesu!