Wpis z mikrobloga

Była sobie Meridka ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Miałem wielki plan aby "pomajsterkować" i wymienić napęd w mojej Meridzie, która co róż to zmienia właściciela w rodzinie niczym kurtka po najstarszym kuzynie.
Pokonał mnie suport. NIe da się go odkręcić, a raczej tego co po nim zostało (,)
Po drugiej stronie mocowanie było plastikowe i podczas okręcania pękło, a strona napędowa nie chce się ruszyć, za nic.

Dziś byłem w serwisie, nawet fajne narzędzia mieli aby klucz im nie odpadał, ale też nie dali rady.
Przydałby mi się słupek od ogrodzenia od płotu jako przedłużenie ramienia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ostatnia deska ratunku - zamówiłem spray chłodzący (a.k.a. "ciekły azot" w spreju), i potraktuje suport nim.

chlip chlip ()

#rower
Pobierz Kabotyn - Była sobie Meridka ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Miałem wielki plan aby "pomajsterkować" i...
źródło: comment_1619273368ctUzuG8JKlPvexxzvLBA2q.jpg
  • 19
@Kabotyn: No mi zerwało i stalowy suport poszedł ''swoim'' gwintem przy odkręcaniu. W lokalnych warsztatach rowerowych się pytałem czy mi przegwintują to panie my to z dziesięć lat temu robili ale już nie ma narzędzi.
To ze starego roweru mojej córki wykręciłem jej stalowy suport, naciąłem diaksem tarczą 3mm poprzecznie z pięć razy by się zrobił ''gwintownik'' i tym spokojnie się naciął nowy gwint i nowy suport bez żadnego kleju mi
  • 1
Klucz udarowy jak pisał @4x80 to dobry pomysł. Palnik, nawet taki kuchenny (do creme brulee) na gaz do zapalniczki + długi klucz z przedłużką + druga osoba do przytrzymywania żeby klucz z suportu nie wypadał i też powinno pójść. Oczywiście ponowne lakierowanie raczej będzie potrzebne.
W przypadku zerwanego gwintu sprawdza się zaklejenie tego gwintu klejem do aluminium i zanim zaschnie, to "nagwintowanie" nowym suportem (lepiej się przyłożyć i zrobić to prosto).
Tego klucza udarowego używasz do odkręcania?


@Kabotyn: Nie, używam go do odkręcania kół w aucie ale jeszcze mi się nie zdarzyło by w rowerze udar i 400Nm czegoś nie odkręciło tak awaryjnie.

Czasem kręcisz w dobrą stronę?
Czasem kręcisz w dobrą stronę?


@4x80: Mam nadzieję ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ogladałem kilka filmików na YT - prawa strona napędowa odkręcam w prawo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale dobre pytanie.
Muszę wypytać znajomych czy ktoś ma pożyczyć klucz udarowy
@Kabotyn:

''Odkręcanie suportu
Przed odkręceniem suportu warto się dowiedzieć lub delikatnie odkręcając sprawdzić jakie gwinty posiada nasza mufa/suport. Niestety różni producenci potrafią stworzyć rozwiązania specjalnie pod siebie, dzięki czemu doczekaliśmy się różnych standardów. Skupimy się jednak na dwóch, które są najbardziej popularne:

Włoski (ITAL) - z obu stron prawe gwinty (dla muf o szerokości 70 mm)
Brytyjski (BSA) - z lewej strony prawy gwint a z prawej strony lewy (dla muf
@Aczo: Widziałem filmik z brzeszczotem.
Próbowałem używając brzeszczota jaki aktualnie mam i.... nic, nawet rysy nie robi na tej stali. Może poszukam czegoś porządniejszego
@4x80: @darek-jg: @x12: @Aczo: @wojtouchy: Pozwoliłem sobie Was zawołać, aby pochwalić się swoim sukcesem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Trochę przyzłociłem sobie ramę, ale udało się. Niestety z samym kluczem udarowym nie chciało działać, ani drgnęło, a klucz ponoć ma mieć 400 Nm (promocja w Jula, najtańszy jaki znalazłem). Zrobiło to tylko hałas i nic więcej.

Za Waszą radą przygrzałem ramę na kuchence turystycznej
Pobierz Kabotyn - @4x80: @darek-jg: @x12: @Aczo: @wojtouchy: Pozwoliłem sobie Was zawołać, ab...
źródło: comment_1619980428xcDGEeshTdqjK2HzmDBgpP.jpg
  • 1
@Kabotyn To teraz wizyta w najbliższej mieszalni farb, żeby dorobili puszkę lakieru w sprayu pod kolor + puszka lakieru bezbarwnego + trochę papierowej taśmy malarskiej + pewnie podkład do amelinium... I będzie ładnie :)
P. S. Dzięki za info i gratuluję sukcesu!