Wpis z mikrobloga

Nie wiem czy taki temat już się tu pojawił czy nie, ale zacznę: zmiana biegów bez użycia sprzęgła - psuje skrzynie biegów czy nie? Jakie są wasze opinie? Ja od kiedy poznałem ten sposób to w górę tylko tak zmieniam, ale redukuje zawsze że sprzęgłem i międzygazem. Nic nie stuka, nic nie trzeszczy. Czyli chyba właściwie... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#motocykle
  • 19
@yellowman: Wiadome, że przy użyciu sprzęgła zwiększasz obciążenie działające na elementy skrzyni biegów. Na pewno odrobinę zmniejsza żywotność skrzyni biegów. Sam przy trochę wyższych prędkościach zmieniam biegi w górę bez użycia sprzęgła, wchodzą delikatnie jak w masełko.
@yellowman: jak się nauczyłem to nie potrafiłem wbijać inaczej, w sv'ce wchodziły perfekcyjnie jak w masło, do tego lepiej niż ten gówniany quickshifter w mt'ku, który czasami przynosi mi wstyd szarpiąc mną przy zmianie biegu xD
choć to wciąż skrzynia kłowa i łatwo ją uszkodzić.


@aarahon: Skąd takie rewelacje? Czyli np. w samochodach do wyścigów i rajdów, montuje się skrzynie kłowe, żeby łatwiej było je uszkodzić? :D
Skrzynie kłowe mają to do siebie, że są a) kompaktowe, b) trudne do #!$%@?.

zmiana biegów bez użycia sprzęgła - psuje skrzynie biegów czy nie?


@yellowman: Robiąc to z głową - nie, robiąc to bezmyślnie - pewnie z czasem
a jak najlepiej taką redukcję ogarnąc? Bo w góre wchodzi gładko, a w dół stuka, puka i rzuca moto.


@Bachal: wstepnie naciskasz na dzwignie biegow i teraz zaleznie czy:
jestes w trakcie jazdy/przyspieszania i chcesz zredukowac - szybkim ruchem minimalnie cofasz manetke/odejmujesz gazu i od razu wracasz w to samo miejsce zeby kontynuowac jazde
jestes w trakcie hamowania z zamknietym gazem - szybkim ruchem minimalnie dodajesz gazu i wracasz do zamkniecia.
Skąd takie rewelacje? Czyli np. w samochodach do wyścigów i rajdów, montuje się skrzynie kłowe, żeby łatwiej było je uszkodzić?


@Glenroy: wystarczy zmieniać biegi pod obciążeniem, długo nie pojeździ wtedy.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Glenroy: @Steven_Hyde: jeden mówi odejmij, drugi dodaj? Przy wbijaniu w górę sprawa prosta, puszczam gaz naciskajac wajche do góry i sama wchodzi, ale w dół od razu hamowanie silnikiem i wycie gdy tak robię.
ale w dół od razu hamowanie silnikiem i wycie gdy tak robię


@Bachal: A co ma zrobić silnik, kiedy ot tak z dupy wstrzeliłeś mu niższe przełożenie na zesprzęglonym układzie napędowym? Po to jest technika redukcji z międzygazem, żeby płynnie przechodzić na niższe biegi.
A co ma zrobić silnik, kiedy ot tak z dupy wstrzeliłeś mu niższe przełożenie na zesprzęglonym układzie napędowym? Po to jest technika redukcji z międzygazem, żeby płynnie przechodzić na niższe biegi.


@Glenroy: ale to nie ma zadnego znaczenia w kontekscie 'wycia', jak mniemam, silnika. czy zredukujesz z miedzygazem czy bez sprzegla, dla tej samej predkosci z biegu x na x-1 ostatecznie skonczysz na takich samych, wyzszych obrotach w obu przypadkach. zarowno