Wpis z mikrobloga

@Akqub: To chyba mi odpowiedziałeś na pytanie. A miało ono brzmieć: czy jest sens zatrudniać osobę do sem na etacie? Czy będzie miała co REALNIE robić? Czy jakieś obowiązki oprócz ustawienia i optymalizacji kampanii są w tym zawodzie? Np reklama fb a może jeszcze coś innego?
Obecnie pracuje dla mnie ktoś na prowizji, która wynosi tyle ile wyniosłaby pensja etatowca
@Artic: Sens raczej jest, ale powinna ta osoba brać jak najwięcej z zewnątrz, bo zamykanie się na jedną osobę i jej wiedzę to raczej ryzykowne.
@Artic: Z doświadczenia - jedna osoba, która ma za zadanie ogarnąć seo, reklamy gads, fb i jakieś inne platformy + często social media zrobi wszystko średnio. W wynagrodzeniu tej osoby masz zwykle pracę agencji, w której będzie to robiło 3 lub więcej specjalistów, którzy zajmują się tylko swoją działką.
Możesz podesłać szczegóły na priv, pomoże uda się pomóc bardziej szczegółowo, bo ruszyliśmy temat ogólnie.
@Artic sama wartość używanych narzędzi to często dodatkowo połowa etatu. Mając etatowca masz ryzyko że ci się zwinie, że mu się znudzi, że nie da rady samodzielnie dobrze rozkminić tematu. Dodatkowo co jest do wszystkiego to jest do niczego. Ogarnij agencję, jak jest duża to zajmie się tym kilka osób wyspecjalizowanych w poszczególnych tematach a też doświadczenie z wieloma klientami nie jest bez znaczenia. Po za tym budżet na etatowca potrzebujesz większy
@Artic zależy od branży i od agencji. Artefakt akurat jest słabą agencją ( ͡º ͜ʖ͡º). Nie mówię, że się nie da z freelacerem czy etatowcem ale to trzeba mieć szczęście do ludzi albo prosty temat. No i ryzyka pozostają takie jak pisałem wyżej. Do prowadzenia social media, copywritingu i prostego google ads/Facebook ads freelancerzy się fajnie nadadzą. Do SEO to loteria.