Wpis z mikrobloga

Czy ubezpieczając samochód np renault Clio z homologowana klatką bezpieczeństwa jest zniżka na ubezpieczenie?
W sumie zastanawia mnie ten fenomen w rajdach stosują to od ponad 50lat i działa a w samochodach żaden producent nie wprowadził na większą skalę klatek, pasów 4 punktowych, fotelow kubełkowych w jednym samochodzie naraz.
#ubezpieczenia
#uk
#przemyslenia
#finanse
#motoryzacja
#bezpieczenstwo
Pobierz adamsowaanon - Czy ubezpieczając samochód np renault Clio z homologowana klatką bezpi...
źródło: comment_1616517580F2NdpJvCrNf3WPuCu7SbGc.jpg
  • 29
@adamsowaanon: z klatką bezpieczeństwa musiałbyś zastosować fotele kubełkowe, pasy i kask. W dodatku #!$%@?ć tylne siedzenia jakby miała być wytrzymała. Chcesz aby chroniła podczas uderzeń bocznych? Będziesz wsiadał przez okno albo szyberdach xD po za tym, klatka też się gnie i nie ważne z jak grubych elementów by była zrobiona, wyobraź sobie jak cię strażacy wyciągają z takiego #!$%@? . Nie bez powodów klatki bezpieczeństwa nie są stosowane w autach cywilnych
jak pokazują rajdy w 99% kierowcy wychodzą bez szwanku


@adamsowaanon: A co to ma do rzeczy? Liczy się jaką szkodę możesz wyrządzić innym. Jeśli chcesz zgiń w wypadku, ale jeśli istnieje możliwość że potrącisz mojego psa, to lepiej żeby nie było cię stać ani na samochód ani na ubezpieczenie.

@Bodzias1844: można jeździć bez kasku lub w kasku bokserskim.
Do samochodu mogę wślizgiwać się jak MacGyver w theme song. To nie problem trzeba być fit i to by promowało odpowiednią wagę a grubasy no cóż ich problem.

Wiem że się gnie a strażacy i tak mieli by więcej roboty przy wyciąganiu mielonki z samochodu bez klatki niż z sztywnego ale tylko z zewnątrz powyginanego samochodu.

Właśnie z tej powodu że księgowi
@adamsowaanon: No nie, jeśli nie stać cię na ubezpieczenie to moje ciało jest bezpieczniejsze. Żadne klatki, pasy ani inne cuda wianki nie zapewniają bezpieczeństwa innym uczestnikom ruchu. Jestem gotów stwierdzić że wręcz przeciwnie. Wszyscy są znacznie bardziej zagrożeni kiedy jakiś psychol jedzie rano po bułki w klatce, więc płać więcej i zapomnij o zniżkach.
@adamsowaanon: moim zdaniem strasznie niepraktyczne. Mimo, że ja jestem fanem takich klimatów i bardzo chciałbym mieć taki samochód do zabawy to na codzień paaaanie. Wsiąść to jeszcze pół biedy z wysiadaniem już gorzej. Pasy, które trzeba rozpinac za każdym razem kiedy chcesz sięgnąć do schowka też mało praktyczne bo plecy przylegają cały czas do oparcia i się nie oderwiesz. Dodatkowo poświęcasz tyle siedzenia. Myślę, że nikt by nie kupował takich samochodów.
@adamsowaanon: chyba dalej nie rozumiesz, taką jakby klatką bezpieczeństwa w cywilnych autach jest cała karoseria która absorbuje siłę uderzenia gdy się deformuje. W rajdówkach wszystko jest sztywne dlatego kierowcy potrzebują kasków, odpowiednich foteli i pasów bo by nie było z nich co zbierać podczas najmniejszego dachowania. Co za tym idzie wszystkie elementy auta musiały by być wzmocnione aby podczas uderzenia nie oderwały się i nie zrobiły sieczki w środku auta. W
@adamsowaanon: bmw m4 gts, porsche gt3, stosują półklatkę powiedzmy seryjnie. W autach cywilnych szansa że wlecisz bokiem do lasu jest dość niska, to samo z dachowaniem, zazwyczaj jednego oberka przez dach kręcisz w cywilu. Więc się klatki nie stosuje w każdym aucie
@raklez: ale jeśli by była wola od strony producentow to by stworzyli takie klatki do cywilnych samochodow że nawet siedzenia z tyłu by były możliwe.
Przecież klatkę mogliby zabudować pod wszystkimi wykończeniami w samochodzie
@r4do5: dla grubasów tak zgadzam się ale jest sporo ludzi z normalną waga i sylwetka która by nie miała nic przeciwko lecz gdy producenci nie wprowadza tego na masową skalę to wielu nawet o czymś takim nie wie