Wpis z mikrobloga

Witam, tak jak wczoraj obiecałem tworzę listę pisarzy których warto czytać czyli tzw. kanon literacki. Najpierw postanowiłem zacząć od małego FAQ celem objaśnienia celów i zasad mojej misji:

1. Dlaczego to robisz?
Robię to gdyż uznałem, że na tagu książki jest jakaś część niewyrobionych czytelników, którzy podświadomie chcą czytać bardziej wartościowe książki i chcą wyjść z platońskiej jaskini tagu.

2. Sam układasz kanon, jeśli nie to czym się sugerujesz?
Ja jestem tylko biednym studentem literaturoznawstwa więc opieram się głównie na ekspertach od literatury, krytykach literackich itp. Korzystam z wielu źródeł np. "The Western Canon" Harolda Blooma, subreddit TrueLit, strony internetowe takie jak thegreatestbooks.org, Penguin Classic i inne wydawnictwa, nagrody literackie (Nobel, Booker, Pulitzer, Nike, itp), różne listy typu top 100, wikipedia i tym podobne. Lista w 95% procentach będzie zbieżna z przyjętym kanonem.

3. W jakiej formie będą posty?
Postanowiłem podzielić listy według krajów i regionów bo tego będzie dosyć dużo i nie wszyscy mi się zmieszczą w jednym poście. Lista będzie zawierać nazwiska pisarzy a obok w nawiasie ich ważne utwory.

Jeśli spodobała wam się lista to polecam zaplusować ten wpis by nie przegapić kolejnych

Tyle tytułem wstępu, przejdźmy do listy

Część pierwsza - literatura Stanów Zjednoczonych

- Benjamin Franklin (Żywot własny)
- Thomas Paine (Zdrowy rozsądek)
- Harriet Beecher Stowe (Chata wuja Toma)
- Edgar Allan Poe (opowiadania, wiersze, Przygody Artura Gordona Pyma)
- Henry David Thoreau (Walden, Sztuka chodzenia, Życie bez zasad, Obywatelskie nieposłuszeństwo)
- Emily Dickinson (poezje)
- Nathaniel Hawthorne (Szkarłatna litera, Dom o siedmiu szczytach, Marmurowy faun)
- Herman Melville (Moby Dick, Billy Budd, opowiadania i inne)
- Mark Twain (Przygody Tomka Sawyera, Przygody Hucka Finna, Jankes na dworze króla Artura, Książę i żebrak, opowiadania)