Wpis z mikrobloga

tl;dr gwarancja apple/klawiatura motylkowa - czy jest szansa na zwrot pieniedzy?

w marcu kupiłam przez allegro Macbooka Pro z 2019r. Zakup na fakturę. Po jakichś trzech miesiącach zaczęły chwilowo szwankować losowe klawisze (klawiatura motylkowa... ()).
Za każdym razem problem utrzymywał się od kilkunastu minut do kilku dni, ja w czasie awarii myślałam tylko o pozbyciu się tego laptopa, ale jak "się naprawiało" to stwierdzałam, że to na pewno był ten ostatni raz i szkoda zachodu, bo przecież prócz tej klawiatury wszystko jest ok i jestem bardzo zadowolona z przesiadki z Air '14.

Niestety, ale przed chwilą znów zaczęła mi się "lepić" tym razem spacja, co przy pisaniu pracy dyplomowej szczególnie mnie wyprowadziło z równowagi i stwierdziłam, że czas w końcu coś z tym zrobić.
Według oświadczenia Apple dot. wymiany klawiatur mój laptop się do tego nie kwalifikuje, bo nie jest dotknięty awarią, mam cały czas gwarancję Apple ale - szczerze mówiąc - średnio widzi mi się naprawa / wymiana na taki sam laptop, z taką samą klawiaturą. Szkoda mi już po prostu nerwów na użeranie się z tym dalej.

Najchętniej dokonałabym wymiany na inny model, bez klawiatury motylkowej.
Ze strony sprzedawcy na allegro (sklep z elektroniką) jak się domyślam nie mogę wymagać zwrotu pieniędzy z tytułu rękojmi (zakup na fakturę), ale czy w takim przypadku mogę uderzyć w stronę gwarancji? Czy gwarancja = naprawa bądź wymiana i nie ma mowy o zwrocie pieniędzy / wymianie na inny model laptopa? Sprzedawca na stronie www i tak odsyła najpierw do Appla, więc czy u nich jest jakakolwiek szansa na zwrot? Sama w to wątpię, ale nie zaszkodzi zapytać.

Ostatecznie sprzedam laptopa na własną rękę i ponownie kupię inny, ale chciałabym w pierwszej kolejności skorzystać z możliwości jakie mam u sprzedawcy/producenta, skoro z kupionym sprzętem mam non stop problemy, a z poprzednim nie zdarzyło mi się to ani raz przez 6 lat użytkowania.

#apple #macbook
  • 11
@beaver: Niby czemu miałby się twój laptop nie kwalifikować, serwisy bez problemu przyjmują MacBooki które łapią na tą akcje serwisową. Fakt, że wymieniają na taką samą klawiaturę, ale możesz go oddać wymienią cały topcase (klawiatura, bateria kawałek obudowy) i dopiero sprzedaż skoro tak bardzo ci ta klawiatura przeszkadza.
@beaver: To w sumie ciekawa sprawa, najlepiej napisz do jakiegoś Cortlandu czy innego autoryzowanego serwisu z pytaniem, wydaję mi się że wszystkie MacBooki z tą klawiaturą kwalifikują się do tego programu, tylko na stronie coś pomieszali. Choć mogę się mylić
@notedeagle: tak zrobię. pytanie tylko, czy samo to, że wciąż mam gwarancję producenta nie oznacza, że nawet jeśli mój model się nie łapie na tę akcję, to i tak w ramach gwarancji powinni mi to wymienić?
@notedeagle: Wow. A sama sprawdzałam ten wykaz kilkukrotnie na przestrzeni tego roku. Dzięki wielkie!
Dam mu w takim razie jeszcze jedną szansę i zobaczę jak będzie po naprawie.
@beaver: Możesz skorzystać z rekojmi, jeśli komputer nie służy Ci bezpośrednio do pracy, tzn. jeśli jesteś grafikiem i na nim pracujesz to nie możesz, ale jeśli jesteś kosmetyczka a komputera używasz glownie do wystawiania faktur dla klientów to już możesz korzystać z rekojmi. W tym roku zmieniły się przepisy, doczytaj dokładnie