Wpis z mikrobloga

Czesc, moje #e46 330i z lpg, połknęło sobie 3 litry oleju na 7 tysięcy kilometrów. Auto w większości przypadków użytkowane normalnie , krecone do 3.5k , a wycieczki na czerwone pole są raczej weekendowe.
Obecnie leje motul 5w40. Rozmawiałem z mechanikiem i polecił mi, żeby przed wymianą odmy zalać jakiś gęstszy olej.
Może volvoline vr1 10w60 ?
Auto pracuje normalnie,nie dusi się, nie zamula, ale ten pobór oleju zaczyna być problematyczny. Głównie jezdzę po mieście,a na trasie tempomat i do 3k obrotów.
Co sądzicie o tym? Jest mozliwosc zdiagnozowania problemu bez rozbierania silnika?
Warto zrobić płukankę i sprawdzić inny olej z racji zbliżającej się wymiany?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #bmw
  • 34
  • Odpowiedz
To nie problem, to normalka w m54b30. Mam kumpla z chyba m54b22 (przedlift 177km), zaczął lać gestszy olej i mu nie bierze. Ludzie też zmieniają pierscienie tłokowe na te z m52 albo m50, pasują plug-and-play i nie biorą, tylko no ta akcja to rozbiórka pieca.
  • Odpowiedz
@Matula11: inny olej to nie rozwiązanie. zacznij od sprawdzenia wycieków, potem środek. próby olejowe i będzie jasne. płukanka nie zaszkodzi, ja ropą uratowałem silnik który na 2 cylindrze nie miał kompresji.
  • Odpowiedz
@Matula11: E46 nie lubią miał przypadkiem problemów z odmą, które prowadzą do zużycia oleju? Pointeresuj się tym.
A zamiast zmieniać olej, to zmień mechanika.
  • Odpowiedz
@Matula11 i co? To jest normalny temat M54B30 po 200kkm. Winą są dolne pierścienie. Masz dwie opcje. Generalka i wymiana na te z M52, +4500zl Albo dolewać lać Valvoline 5W40 Maxlife i jeździć jeszcze 100k. Nie lej tam 10W60, nic to nie da. https://youtu.be/NYp3ieMy5oI Lej na full olej i po prostu sprawdzaj go co 2 tygodnie. Odme wymień jak nie robiłeś tego dawno i tyle.
  • Odpowiedz
Zerknąłem w faktury serwisowania od poprzedniego właściciela i wychodzi na to, że auto od poprzedniej wymiany odmy, zrobiło 80 tysięcy kilometrów, także od tego zacznę.
Pierścienie zostawię na później, bo jeśli po wymianie odmy auto połknie np. 1 litr na 1000km, to dla mnie będzie to akceptowalne
Dziękuje wszystkim za pomoc
  • Odpowiedz
@Matula11: a co jak po wymianie odmy spadnie pobór oleju o 0,5 l tylko?

Nie powinno to iść w kierunku próby olejowej przy badaniu kompresji?
Ja osobiście 10w60 odradzam chociażby na zbliżającą się zimę.
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: Sugerujesz,ze najpierw robic badanie kompresji?
Odma jest po minimum 80 tysiacach km. Dokladnych danych nie mam,ale na podstawie faktur i daty przeglądu, udało mi się to ustalić.
  • Odpowiedz
@Matula11:

Tak ze względu na jej cenę.
Zakładam oczywiście, że odma będzie kompletna jednej firmy.
Tak by nie łapała lewego powietrza.
Z doświadczenia wiem, że odma poskładana z elementów różnych producentów, potrafi łapać lewe powietrze.

Oczywiście jeśli próba olejowa wyjdzie poprawnie.
Wtedy tylko pozostaje odma.

Osobiście nie chcę mi się wierzyć, że to wina odmy przy takim poborze oleju.
Chodź trzeba przyznać się, że jest to skomplikowane rozwiązanie w tym silniku.
  • Odpowiedz
Wiesz, że 10w60 ma lepsze właściwości zimnego startu niż 15w30? ;>


@Kacorek: No spoko, ale co to wnosi? To auto nie jeździ na 15W, a 5W i na takim właśnie, bądź 0W powinno jeździć.

Lanie tam czegokolwiek innego niż 0W40/5W40 to głupota.
  • Odpowiedz