Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@SuchyArbuz: to co napisałeś to 99% łożysko.
Spróbuj przód wymienić czasami tak niesie po karoserii że nie da się odróżnić czy to przód czy tył. Może masz tak jak ja że 3 łożyska praktycznie naraz padły.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@uzalezniony_rwd: nie wyczujesz różnicy w ten sposób tylko jak wyjmiesz samo łożysko i zakręcisz to usłyszysz. Jakby miało opór przy kreceniu to by się już rozpadło w piascie.
Poza tym wystarczy że zacisk lekko trzyma i juz masz różnicę w kreceniu kołem.
@tygry: nie wymienia się łożysk parami

jak przestaje huczeć przy skręcie w lewo, to do wymiany lewe łożysko

@ssto: u mnie łożysko, powodowało ogromne obciążenie, tak ze koło słabiej się kręciło i nic się nie rozpadło, a humulec wcale nie trzymał, bo było rozebrany
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@rafal_13: ja miałem swoje łożyska w ręce które huczały niemiłosiernie i kręciły się bez oporów. Miałeś farta że wcześnie wymieniłeś bo jak już ma opór to musi się grzać pomyśl sam z jaką prędkością się to kręci w czasie jazdy.
nie zauważyłem (na pewno się lekko bardziej grzało przez opór, ale było to niewyczuwalne) żeby koło się bardziej nagrzewało, a ściągałem nawet kapselki, żeby sprawdzić, u mnie łożysko było już totalnie rozwalone, był już wyczuwalny ogromny luz na kole
@uzalezniony_rwd: dźwięk strasznie z tyłu się niósł, pierw obstawiałem dyfer ale okazało się że przy skręcaniu na chwile huczenie ustawało, wymieniłem z teściem prawy tył bo mieliśmy pusty warsztat, a że trochę z tym zeszło (rozpinanie wahaczy to padaka i kilka śrub ukręconych w tym gwint w zwrotnicy) to za lewą stronę się już nie zabieraliśmy. W poniedziałek jadę trasę 500km mam nadzieję że nie jebnie bo trochę już z tym
@tygry łożysk się nie robi parami, pracują całkowicie niezależnie I rozkład uszkodzeń jest rozkładem Gaussa a więc dla przykładu średnio przejadą od 250 do 400tys km. Wymiana tylko przy sumptomavh awarii