Wpis z mikrobloga

Parę słów na temat "niezależności" analiz i prognoz rynku nieruchomości, które czytamy codziennie w prasie.

Pan Bartosz Turek z HRE Investments, analityk rynku nieruchomości - przewija się praktycznie w połowie artykułów o cenach mieszkań jakie pojawiają się w głównych mediach.

Czy takie analizy i prognozy odnośnie cen mieszkań można uznać za obiektywne i niezależne? Popatrzmy kogo reprezentuje.

HRE Investments, spółka Heritage Real Estate której właścicielem i prezesem jest Michał Sapota, jeszcze niedawno prezes zarządzający Murapol S.A. największego dewelopera w kraju. Pan Michał obecnie jest jednym z największych inwestorów rynku nieruchomości. Inwestuje m. in. w budowę i sprzedaż mieszkań, firmy produkujące prefabrykaty do budowy, projektowanie budynków czy też mechanizmy finansowania inwestycji.
Jedym słowem, jest rekinem tego biznesu i jak sam przyznaje w wywiadach działa bardzo agresywnie.
https://www.forbes.pl/nieruchomosci/prezes-heritage-real-estate-investments-michal-sapota-wrocil-do-gry/hptrwbd

Podsumowując - skoro żyjesz ze sprzedaży czegoś, szukasz inwestorów i jednocześnie udzielasz się w mediach robiąc analizy i prognozy sprzedaży tego czegoś - to czy opublikowałbyś raport prognozujący że to coś stanieje i możesz zbiednieć?

#nieruchomosci #mieszkanie #inwestycje #kredythipoteczny #ekonomia #gospodarka #mieszkaniedeweloperskie #biznes #pieniadze
mookie - Parę słów na temat "niezależności" analiz i prognoz rynku nieruchomości, któ...

źródło: comment_1590126938ogUWbF678QuSEC0N5GuZWG.jpg

Pobierz
  • 27
@mookie: na Pana to trzeba mieć wygląd, pieniądze i pochodzenie. To zwykły naganiacz, maskotka patodeweloperki, ma swoje 5 minut bo jego januszowy nosacz widać nawet jak otwierasz lodówkę, ale typ skończy na skręcaniu długopisów jak się kryzys zacznie, nikt normalny go nie zatrudni, ewentualnie jeszcze kler go może weźmie żeby mógł sobie grzebać przy ministrantach ( ͡° ͜ʖ ͡°) PATOL
skuteczny marketing robi po prostu( ͡° ͜ʖ ͡°)


@budus2: ja w to nie wątpię, jest ogromna grupa odbiorców która wejdzie na portal typu bankier czy money i czytają o kolejnych wzrostach (cen ofertowych) to chętniej pobiegnie do dewelopera oraz po kredyt z myślą że jak nie teraz to później będzie tylko drożej.

Marketing tej branży opiera się głównie na strachu przed utraconą szansą, identycznie jak w 2007/8